RSS

marți, 28 iunie 2011

Placinta cu branza, stafide si iaurt

Reteta este asemanatoare cu cea de Placinta cu iaurt, la care am mai adaugat niste branza dulce si mai multe stafide. A iesit foartee buna!

Ingrediente:
un pachet foi placinta
8 oua
500 g branza dulce vaci
0,8 kg iaurt 2,8%
250 g zahar

1 pachet margarina sau unt
stafide
esenta vanilie
esenta rom
50 ml lapte dulce + 2 pliculete zahar vanilat


Am pus margarina la topit, la foc mic. Intre timp am pregatit ouale: am separat albusurile de galbenusuri. Albusurile le aruncam sau le folosim la altceva. Galbenusurile le`am amestecat cu zaharul pana acesta s`a topit. Am adaugat branza dulce, mixand la viteza mica.
Stafidele le`am pus in apa calduta, in care am adaugat esenta de rom.
In compozitia de oua cu branza, am adaugat esenta de vanilie, apoi am incorporat cca 800 g iaurt. Cand toata compozitia a fost bine amestecata, am adaugat stafidele scuse de apa.
  
Cat compozitia s`a odihnit, am pregatit tava: am uns`o cu margarina topita si am pus hartie de copt (eu folosesc foarte des hartia ptr ca este mai usor de "scos" produsul finit, evitand astfel a zgaria tavile). Apoi am pus 4 foi in tava, fiecare foaie unsa individual cu margarina topita. Deasupra celor 4 foi am pus 1/2 din compozitia de iaurt-branza-oua, apoi am pus iar 2 foi unse, apoi restul de compozitie, iar deasupra am pus restul de foi unse. Am dat la cuptor, la 180 grade, timp de 1 ora.
 Dupa o ora de stat la cuptor, am scos tava si am uns placinta cu 50 ml lapte dulce + 2 pliculete zahar vanilat. Am mai dat la cuptor cca 15-20 min. Cand a fost gata, am scos tava, am pus deasupra un prosop de bucatarie umed. Cand placinta s`a racit, am taiat`o bucati potrivite.
 A iesit... cum se vede, adica foarte buna!
Sa aveti pofta!

0 comentarii: