RSS

luni, 8 august 2011

Tort cu nuca si crema de vanilie

Ieri, 7 august, a fost ziua jumatatii mele.. Deci tot weekend`ul am fost tot intr`o pregatire, desi "actiunea" a fost destul de restransa - in familie largita - si s`a petrecut la curte, la parintii mei, la un gratar.. cu frigarui, ceafa de porc (porcarii astia!), ciocanele de pui si binenteles nelipsitii mici (ca altfel cica nu suntem romani!).
Piesa de rezistenta a fost tortul, pe care i l`am prezentat la prima ora.. sufland in lumanari direct in pat! :))) Asta da trezire, nu?! La Multi Ani, honey meu! Lov` yo` cel mai tare!
Si`acum sa va prezint piesa :)))) de rezistenta :P


Ingrediente:
Blat:
4 oua
250 g zahar
250 g faina
1 plic praf de copt
50ml apa
50ml ulei
1 esenta vanilie
1 mana nuca tocata
Ptr. insiropat:
3 linguri zahar
1 ceasca apa
Crema:
2 linguri pline cu faina
200 ml lapte
1 ou intreg
150 g zahar
4 plicuri zahar vanilat
1 praf sare
200 g unt
150 g margarina Rama
Glazura:
100 g margarina Rama
2 linguri zahar farin
3 linguri cacao cernuta




Blat: Am fiert apa si zaharul pana s`a topit zaharul si am obtinut un sirop. Am separate ouale, albusurile le`am batut spuma, iar cand s`a intarit am adaugat siropul. Am freacat galbenusurile cu uleiul si le`am adaugat compozitiei de albus cu sirop. Am adaugat vanilia, praful de copt stins cu otet, faina in ploaie si la final nuca toccata.
Compozitia am turnat`o intr`o forma rotunda, cu pereti detasabili, unsa cu ulei si tapetata bine cu faina (ea am pus si hartie pe fundul tavii). Am tinut`o la cuptor 30-40 de minute, la foc mic, pana a trecut testul scobitorii.
Cat blatul s`a racit am pregatit crema.
Crema: Am batut putin oul cu praful de sare, am adaugat zaharul, vanilia, faina in ploaie si laptele.
 Am pus apoi la fiert la bain-marie pana se ingroasa bine, amestecand din cand in cand sa nu se lipeasca. Dupa ce s-a racit, am freacat untul si margarina (pe care le`am adus la temperature camerei) si am adaugat treptat cate o lingura de crema in unt amestecand bine-bine.
Pentru insiropat tortul am caramelizat 3 linguri zahar, peste care am turnat cu cescuta de apa si am lasat sa se topeasca (am uitat sa fac poze). Am taiat tortul pe jumatate, l`am insiropat, apoi am pus un strat consistent de crema, pe care am intins`o cu cutitul. Am imbracat torul in restul de crema, si l`am bagat la rece pana am pregatit glazura.
Glazura: Am pus la topit, la bain-marie margarina. Cand aceasta s`a topit am adaugat zaharul farin si am amestecat bines a se topeasca. La urma am adaugat cacaoa. Am omogenizat bine fara a lasa compozitia sa fiarba.
Am lasat`o sa se raceasca, apoi am imbracat torul netezind cu lama cutitului.
N`am avut inspiratie ptr a "impodobi" tortul si de aceea am facut repede niste frisca pe care am colorat`o cu colorant alimentar albastru (ca doar nu`i faceam roz!) si... cu care am scris.. cu litere nu foarte egale :) un la multi ani ... mai adormit asa :))
 Combinatia de blat cu nuca si crema de vanilie, impreuna cu blazura de ciocolata… ihmmm.. o bunatate!

8 comentarii:

FLORY spunea...

Delicios tortul !La multi ani pentru jumatatea ta!pupici!

Cristina spunea...

Arata foarte apetisant! La multi ani jumatatii tale, sa fiti fericiti! te pup

Simona spunea...

Multumesc Flory! Pupici si tie

Simona spunea...

Sar`mana mult Cristina! Multumesc la fel si voua. Pupici

Anonim spunea...

mai , tu te-ai pus serios pe treaba !!!! super tortuletzul !!!

Simona spunea...

Sar`mana Pisicutz! Din pacate nu am timp decat in weekend sa fac chestii mai interesante... dar zilnic bucataresc... chestii banale si care se pot face rapid, dupa munca.. intre` niste vizite.. Stii tu cum e :) Pupici

Simona spunea...

A, si sa nu uit.. Va multumesc voua, celor care ma inspirati cu tot felul de minunatii!

Anonim spunea...

asa este , trebaluim mereu si la munka si acasa , uneori ma prinde si ora 12( adica 24) facand poze la preparate :)))...