RSS

miercuri, 2 noiembrie 2011

Somon cu legume la cuptor si sos de hrean

Ştiţi deja cât de mult ne place peştele, deci nu puteau trece câteva zile fără peşte. De data asta a fost un păstrăv somonizat (ce a ieşit mai dom-le!!)... eu i-am spus somon.. ptr că seamănă mai mult cu somonul..
Şi cum luna asta Xandrinne ne-a dat ca temă hreanul, m-am şi pus pe făcut un sos simplu cu hrean! Iar ce a ieşit a fost... minunat de delicios! Cum de nu m-am gândit eu mai din timp?!
Deci, voi participa cu acest preparat la Provocarea lunii noiembrie de pe blogul Alexandrinei!


Ingrediente:
cca 1 kg păstrăv somonizat (eu am folosit o jumătate de peşte mai mare)
cimbru
piper alb
delikat
condiment pentru peşte cu lămâie
ulei de măsline
1 ceapă mare albă
1 ceapă mare roşie
1 ardei gras galben
2 morcovi mari
5 cartofi cu coajă roşie
1 lămâie potrivită
ptr sosul de hrean:
1 tijă hrean
150 g smantana
1/2 linguriţă sare
1 linguriţă zahăr
zeama de la 1/3 lămâie
Mai întâi am spălat bine-bine şi în multe ape, peştele filetat deja (de iubitul meu).
Apoi, am pregătit o pastă din cimbru, piper alb, condiment pentru peşte si ulei de măsline.
Am uns fiecare bucată de peşte, apoi am acoperit vasul cu folie alimentară şi am dat la frigider ptr 1 oră.
Cât peştele s-a odihnit, am pregătit legumele: am curtăţat, spălat si taiat cele două cepe rondele, cartofii ptr că nu erau foarte mari, i-am tăiat în 4, morcovul - rondele, iar ardeiul - felii.
Am pregătit o tavă potrivită, am aşezat ceapa, ardeiul, morcovul, peştele, cartofii şi felii de lămâie. Am presărat delikat, un pic de sare şi o ceşcuţă de apă.
Tava am dat-o la cuptorul preîncălzit, la foc mic, ptr 1 oră jumătate.
Cât peştele a stat la cuptor, am pregătit sosul:
Am curăţat tija de hrean şi am dat-o prin răzătoarea mică.
Au ieşit 4 linguriţe de hrean răzuit. Am amestecat hreanul cu sarea şi zahărul, am adăugat zeama de lămâie, apoi am pus smântâna.
Am omogenizat bine si... gata sosul! Simplu şi rapid ptr o cină din timpul săptămânii!
Cand peştele a fost gata, am servit somonul cu legume şi cu sosul pus deasupra!
Combinaţia de peşte, legume şi hrean este delicioasă!!
Pofta buna!




10 comentarii:

Alexandrina spunea...

Delicios! Vin si eu la masa!

Cristina spunea...

Harnicuto, pastreaza-mi si mie o portie, imi place mult!

Anonim spunea...

frumoasa alegere ptr provocare ;) .... imi place tot ce ai gatit tu aici !!!

Simona spunea...

Alexandrina, te invit cu mare placere. Pupici
Cristina, o portie este ptr tine! Pup
Adinuta, multumesc! Combinatia merita incercata! Te pup

TeoBucatar spunea...

Daca e peste vin imediat!

Antonina spunea...

Pai daca e somon nu pot sa lipesc !! delicioasa combinatie !

DiaMar bucataria galbena spunea...

Vreau si eu,arata bine tare.Pup!

Simona spunea...

Teo, te astept cu drag! Pupici
Antonina, te astept la masa! Mercic, Te pup
Mihaela, serveste cu placere! Pup

langmina spunea...

Excelent!Imi place tare mult!

Simona spunea...

Ma bucur ca iti esti pe gustul tau! Pupici