RSS

sâmbătă, 29 ianuarie 2011

Ciorba de porc

Aceasta este una din cele mai dese ciorbe pe care le fac. Recunosc ca nu sunt intotdeauna aceleasi ingrediente, in mare reteta este respectata mai mereu. Adica: aici n`am avut telina, cand am o folosesc; aici am folosit sucul de rosii, in general folosesc rosii decojite taiate; legume congelate folosesc in general ce am in congelator; iar ciorba are un gust mai bun daca este acrita cu bors cu smantana.
Sper sa va placa oricum ar fi.

carne + oase porc
1 ceapa
1 morcov mare (eu am avut taiat si congelat)
1 pastarnac
1 ardei capia
50 g mazare congelata
100 g brocoli congelat
suc de rosii
bors
sare
delikat
patrunjel


Legumele se curata, se spala si se toaca marunt, iar morcovul si pastarnacul se rade si se taie rondele.
Oasele se spala bine-bine.
 Se fierbe carnea si oasele de porc in apa cu sare, spumanadu-se bine.
 
Cand carnea este fiarta, se scoate, oasele se dau deoparte, carnea se taie cubulete mici. (da... stiu.. ca la copii, doar ca si eu am un "copil" mai mare care nu mananca carnea din ciorba decat asa :))) )
 
Zeama se strecoara (in general strecor cam toata zeama in care a fiert carne, pentru a ramane ciorba mai clara si "curata"). In zeama strecurata se pune ceapa, morcovul, pastarnacul, ardeiul si se fierbe 15-20 min.
Apoi se adauga si restul legumelor congelate.
Cand toate legumele sunt aproape gata, se adauga sucul de rosii.
 
La final se potriveste de sare, se pune borsul, iar dupa ce se opreste focul se adauga verdeata tocata.
 Pofta buna!

0 comentarii: