RSS

luni, 26 noiembrie 2012

Prajitura tricolor

Acum cativa ani am constatat ca romanii nu respecta steagul sau insemnele nationale.. Mi-am dat seama de asta, in perioada in care locuiam in Danemarca.. In curtea fiecarui danez exista cate un catarg.. si un steag arborat.. sau coborat in berna, atunci cand familia intampina probleme.. 
Mi-ar place sa vedem si la noi acest lucru!! Mi-ar place ca steagul sa fie mai des vazut in mana unui roman, nu doar la meciurile de fotbal mai importante, sau de 1 Decembrie... Mi-as dori cam multe :)
Coincidenta sau nu, anul acesta tata s-a "inarmat" cu 6 metri de material, din care si-a dorit un steag :)) Si, binenteles, cine-i putea satisface dorintele, decat fi-sa, aduca yo! Si a iesit o frumusete de steag, de 1,50 x 80, ca doar nu eram nebuna sa-l fac de 6 m :P
Dar sa revenim la prajitura noastra... pe care am facut-o cu mare drag pentru provocarea Dulce Romanie, provocare gazduita luna aceasta de Mihaela, initiatoarea acestui proiect.
La Multi Ani, Romania!!! De ziua Ta noi, toata familia, vom avea cate un steag arborat!!!

Ingrediente:


Blat:
100 g piureu zmeura
50 g piureu mure
200 g faina
100 g zahar
1 plic praf de copt
1 ou
200 ml lapte
30 ml ulei
sare
Crema:
3 galbenusuri
1 ou intreg
200 g zahar
3 plicuri zahar vanilat
300 ml lapte dulce, 3 linguri gris
1 plic budinca de vanilie
500 g branza dulce vaci
Bezea:
3 albusuri
300 g zahar
colorant alimentar albastru Wilton



Am amestecat faina cu zaharul, sare si praful de copt. Ouale le-am mixat impreuna cu uleiul si laptele. Am adaugat treptat si ingredientele uscate. La final am pus piureul de zmeura si pe cel de mure, amestecand cu o spatula, de jos in sus.
Am tapetat o tava (20x30) cu hartie de copt si am pus amestecul. Am dat tava la cuptorul preincalzit la 180 grade, pentru 15-20 minute. Blatul nu trebuie sa se coaca foarte tare, ci doar sa se intareasca atat cat sa sustina crema.
Galbenusurile, oul intreg, zaharul si zaharul vanilat le-am mixat cateva minute. Am adaugat laptele, branza dulce, grisul si la final praful de budinca.
Crema obtinuta am pus-o peste blatul partial copt si am mai dat la cuptor pentru cca 40 de minute.
Cand si crema s-a copt, am scos tava lasand putin sa se odihneasca, cat am pregatit bezeaua.
Am mixat albusurile, apoi am adaugat zaharul, mixand cca 10-15 minute. La urma am adaugat colorantul. Bezeaua am pus-o deasupra cremei de branza, si am bagat din nou tava la cuptor. Am lasat tava la cuptor cca 15-20 minute.
Am lasat prajitura sa se raceasca, apoi am taiat-o in bucati potrivite.
O prajitura gustoasa, parfumata si... colorata! :)

9 comentarii:

DiaMar bucataria galbena spunea...

Ce frumoasa este prajiturica ta!
O bucatica etse pentru mine,nu-i asa?Pupici!

Unknown spunea...

Ce frumoasa prajitura!! Mi-a placut postarea ta, ai dreptate...trebuie sa incercam sa ne respectam mai mult tara! PUPICI

Paradis spunea...

O prajitura minunata!Arata de nota 10*.xoxo

Biochimist la cratita spunea...

Frumoasa si delicioasa prajiturica! Pup

Danutza spunea...

Ce provocare frumoasa luna aceasta si ce prajitura pe masura provocarii ai facut!!
N-as refuza o bucatica de 'tricolor' ;)
Pupici!

Simona spunea...

@Mihaela, o portie este a ta, iar una Dianei!! Pupici
@Paula, ma bucur ca-ti place si prajitura si gandurile mele.. Poate noi, generatia asta, vom reusi sa le deschid ochii si celor mai tineri.. Pupici
@Paradis, multumesc frumos!! Pup cu drag
@Alina, multumesc mult! Pup
@Danutza, sper sa fie in tema.. :) si.. te asteptam la provocare. O portie este a ta!! Pupici

catkitchen spunea...

Grozava prajiturica !!!

Simona spunea...

@Adina, multumesc! Pup

Ghiocel07 spunea...

Foarte frumoasa si sigur buna prajiturica ta tricolora. La multi ani!