RSS

duminică, 20 noiembrie 2011

Paine rotunda neagra

O altă variantă de painică făcută în casă.. de data asta pâine neagra. Am făcut o pâinică mică ptr două persoane.


Ingrediente:
400 g faină neagră
1/2 cub drojdie proaspătă
200 ml apă caldă
3 linguri ulei măsline
sare
ulei ptr uns


Făina am amestecat-o cu sarea. 
Am adăugat maia făcută din drojdie, apă şi un praf de făină, şi am amestecat. 
Am încorporat apa treptat. 
Apoi am început sa frământ încorporând pe rănd lingurile de ulei. Am frământat cca 10 minute. 
Am lăsat la crescut într-un vas acoperit cu folie, cca 40-45 minute. 
Când şi-a dublat volumul am pus biluţa într-o tavă tapetată cu hârtie de copt şi unsă cu ulei de măsline, şi am mai lasat la crescut 15 minute. 
Am crestat pâinica, am udat-o cu o pensula înmuiată în apă, apoi am presarat făină integrală. 
Am dat-o la cuptorul preîncălzit ptr 40 minute.
Când a fost gata, am învelit pâinica într-un servet uscat.
Am servit pâinică la ciorbiţa de legume.
Pofta bună!

4 comentarii:

Cristina spunea...

Painica ta arata super si se spune ca faina neagra e cea mai sanatoasa!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Servesc o feliuta delicioasa.Eu painea doar in casa o fac.Te pup!

Anonim spunea...

de la painica Danielei am ajuns la painica ta care a iesit super , bravoo!!!

Simona spunea...

Cristina, multumesc! Ai dreptate, este cea mai buna! Pupici
Mihaela, serveste cu placere! Pupici
Adinuta, cate o bucatica de la fiecare! Pup