RSS

miercuri, 16 noiembrie 2011

Prajitura cu mere, stafide si nuca de cocos

De la începutul lunii mă tot gândesc ce aş putea găti pentru provocarea lunii noiembrie "Dulce Românie", unde Xandrinne şi ale ei insprăvi culinare ne-a dat ca temă două ingrediente care nouă ne plac foarte tare, şi anume mărul şi hreanul. Deşi mă aşteptam ca voi avea bătăi de cap cu al doilea ingredient.. uite că mărul a fost cel care m-a făcut să caut.. şi să tot caut. Şi asta ptr că există atât de multe prajituri încât nu mă puteam hotărâ.
În căutările mele prin arhiva de reviste de specialitate mi-a atras atenţia o tartă.. combinaţia ingredientelor mi s-a părut extrem de apetisantă. Nu a mai ieşit tartă ptr că aluatul care a rezultat era prea putin pentru tava de tartă pe care o am... şi de aceea am transformat-o în prăjitură.

Ingrediente aluat:
100 g unt
100 g zahăr
120 g făină
2 ouă
Ingrediente umplutură:
3 mere
1 lămâie
50 g zahăr
50 g stafide
50 g nucă de cocos
unt pentru uns tava


Am pus la fiert un amestec din 500 ml apă, 50 g zahăr şi lămâia tăiată felii. Între timp am curăţat merele de coajă, am scobit mijlocul şi am scos sâmburii, apoi le-am tăiat în sferturi, apoi se pun în siropul de pe foc şi am lăsat la fiert 5 minute. După cele 5 minute, merele le-am scos şi le-am lăsat să se scurgă bine.
Între timp am pregătit aluatul: am tăiat untul înmuiat în bucăti mici şi l-am bătut spumă cu zahărul. Am adăugat gălbenuşurile pe rând, amestecând bine după fiecare. Albuşurile le-am batut separat, apoi le-am adăugat compoziţiei.
La sfârşit am adăugat făina amestecând bine.
Aici mi-am dat seama că îmi trebuie o tavă de tartă mai mică, pe care din păcate nu o am (motiv de un nou shoping)... şi aşa am transformat tarta în prăjitură, folosind o tavă yena.
Am uns tava cu unt,
...apoi am pus aluatul,
...pe care l-am niveliat.
Merele scurse le-am tăiat feliuţe şi am ornat aluatul, creând diverse modele.
Stafidele le-am lăsat câteva minute în apă caldă, apoi le-am lăsat să se scurgă. Am presărat stafide printre bucătile de mere,
...iar deasupra am pus din abundenţă nucă de cocos în ploaie.
Am dat tava la cuptorul preîncălzit, timp de 40 minute, la foc potrivit.
Când a fost gata, am lăsat prăjitura să se răcescă, apoi am tăiat-o.
Combinaţia de mere cu stafide şi nucă de cocos este minunată!
Şi tare greu a fost să astept să se răceasca... aromele făcându-mi rău cu ochiul încă din cuptor...

10 comentarii:

Fancy Cake spunea...

Foarte aromata aceasta prajitura!

Simona spunea...

Fancy, foarte aromata si delicioasa.. daca viitoare voi face in cantitate mai mare :) Pupici

Anonim spunea...

imi place tare ce ai ales sa faci !!!!!! super praji ;) ....

TeoBucatar spunea...

Arata foarte bine si are numai ingrediente care-mi plac!

Unknown spunea...

hmmmmmmmm ce bine arata:* cred ca o sa o incerc si eu cat de curand:)

http://totallycoolarts.blogspot.com

DiaMar bucataria galbena spunea...

O bunatate prajitura ta.Te pup!

Din bucataria mea spunea...

Delicioasa la maxim!!!Notat:)Pup!

Simona spunea...

Adinuta, mercic! Te pup
Teo, mercic! Pupici
Leb die sekunde, mercic! Astept sa vad postarea! te pup
Mihaela, te pup!
Licuta, sar`mana! Pupici

Cristina spunea...

Yammy! Arata super!

Simona spunea...

Cristina, mercic! Pupici