RSS

miercuri, 23 ianuarie 2013

Crap de Dunare umplut



Din nou ma dau mare cu o reteta pe care n-am facut-o singura.. Sau mai bine spus am fost doar "mana de lucru". 
Pestele asta l-am avut pe masa de Revelion, iar idee de pregatire ii apartine intru totul barbatului meu! Am mai comentat eu pe colo - pe colo, dar n-a fost chip! Asa ca.. eu am ramas la curatat, spalat, tocat legumele si adusul de condimente "la nas", iar el cu dirijatu`! Dar, pana la urma a iesit o bunatate!!!! Calitatea pozelor nu-i extraordinara, ptr ca nu ma gandeam c-o sa fac postare, dar a fost atat de bun, incat nu m-am putut abtine sa nu va spun si voua! :) 
Vor mai urma cateva retete pregatite de el... ca doar v-am zis ca in ultimul timp nu-mi e aminte de bucatarit :))) 

Ingrediente:

1 crap de cca 1,5 kg
sare
piper alb
delikat
boia dulce
Umplutura:
1 ceapa medie
50 g unt
½ morcov mic
1 lingura otet de trandafir
4 linguri ulei masline
patrunjel verde
1 lingurita pasta ardei iute
sucul de la o jumatate de lamaie
Garnitura:
2 cepe
2 morcovi mari
5 cartofi
1 pastarnac
½ telina
ulei de masline



Pestele l-am curatat si spalat foarte bine, apoi l-am sters cu servete de hartie. Am facut un amestec de condimente, din: sare, piper alb, delikat si boia dulce, cu care am „uns” pestele si pe interior si pe exterior. L-am lasat cca 4-5 ore la frigider.
Intr-o tava am pus legume cutarata, spalate si taiate in bucati potrivite, dupa cum urmeaza: 2 cepe, 2 morcovi marisori, 5 cartofi marisori, 1 pastarnac, o jumatate de telina, pe care le-am condimentat cu sare si piper, apoi le-am stropit cu putin ulei de masline si o cescuta de apa.
Dupa timpul acesta am scos pestele, l-am spalat bine in mai multe ape, apoi l-am pus in tava deasupra legumelor.
Am pregatit umplutura din: 50 g unt moale, o ceapa medie tocata marunt, o jumatate de morcov dat prin razatoarea mica, 1 lingurita de otet de trandafiri (sau alt tip de otet, doar sa fie putin mai parfumat), 4 linguri de ulei de masline, o mana de patrunjel tocat, 1 lingurita pasta de ardei iute si sucul de la o jumatate de lamaie. Cu aceasta pasta am umplut interiorul pestelui.
Am dat tava la cuptor, la foc mic, pentru cca 1 ora jumatate, intorcand o singura data pestele.
O bunatate a iesit!!




17 comentarii:

Licuta Marin spunea...

Mmm, delicios!!!Pestele este preferatul meu, si nu refuz o bucatica:)Pupici!

Ramona Alina spunea...

Nu sunt fan peste, dar ce a-ti pregãtit aici imi face poftã:)

Buburuza Bubu spunea...

Sa-ti traiasca barbatul :) Cu siguranta a fost bun pestele! Pup

Biochimist la cratita spunea...

Mmm, ce bine arata. Complimente bucatarului!

Mihaela Mihalache spunea...

Nu conteaza cine l-a pregatit, conteaza rezultatul - care e delicios :)

Emily spunea...

ce bun trebuie sa fi fost!
te pup!

Simona spunea...

@Licuta, stiu ca-ti place pestele... Si acum salivez la plachia aia de crap (parca!) dar ii vine si eu randul!! :) Pupici
@Ramona, eu sunt fan peste, dar pana acum n-am mancat unul mai .. cu gust! :) Pupici
@Buburuza, multumesc asemenea! Cel mai bun peste a fost! Pupici
@Alina, multumesc! O sa-i transmit! Pupici
@Mihaela, ai perfecta dretate! :)) Pupici
@Emily, asa este!! Pup cu drag

adnia spunea...

asa un crap mi-ar placea si mie!

Danutza spunea...

Arata foarte bine! Imi place tare mult farfuria :D
Pup!

Timea spunea...

As gusta si eu ca nu am mancat niciodata!

Cristina spunea...

Arata ff bine!

Simona spunea...

Tare bine mai arata!!!

Haplea spunea...

Mmmm..ce bun trebuie sa fie!!Imi place si farfuria in forma de peste!

Rita Oarga spunea...

Cat de bine arata pestele preparat de tine! Si l-ai pus pe farfuria potrivita. Imi place foarte mult. Pupici!

maria mihalache spunea...

Am venit dupa miros.............asa ceva nu refuz niciodata!
Pup si seara buna scumpa mea!

Inchiriere dance floor spunea...

Eheiii, sa ne asezam la masa :)) am vazut platoul pregatit, pe mine ma asteptati, nu? ca am venit ca pisica... :))

Simona spunea...

@Adnia, te invitam la masa data viitoare!! Pupici
@Danutza, multumesc! PUpici
@Timea, te asteptam la masa si pe tine! PUp
@Cristina, multumesc! PUp
@Simona, multumesc! Pupici
@Haplea, foarte bun a fost, iar setul de farfuriute este de la mama :)
@Rita, multumesc mult ptr aprecieri! Pupici
@Maria, asa ceva chiar miroase intr-un fel anume :) Va asteptam la masa!! Pupici
@Inchirieri dance floor, bine ai venit!!! O portie este a ta.. pisicule! :))