RSS

joi, 19 iulie 2012

Clatite cu caise by Clatidiada

Dupa cum va spuneam acum 10 zile, m-am inscris la Clatidiada organizata de cei de la gatestesanatos.ro, iar ieri a venit tigaia - marca Fissler!! Abia am rezistat pana astazi... cand am pus-o la lucru!
Pe langa faptul ca mi-o doream foarte tare.. tigaia este de o calitate foarte buna, suficient de grea (nu stiu cum se preteaza la aruncat clatitele.. din pacate nu am aceasta indemanare), iar ceea ce imi place foarte tare.. nu lipeste clatitele, nu necesita ulei foarte mult (eu cu 2 linguri de ulei am facut 20 de clatite).. si se curata foarte usor!
Desi in plan ar fi fost alta umplutura, mi-a fost mila de cele 8 caise care mi-au ramas, sa le arunc maine.. :) Erau mult prea coapte si n-ar fi rezistat!

Ingrediente:
5 oua
500 ml lapte
100 ml apa minerala
cca 400 g faina
2 plicuri zahar vanilat
8 caise foarte coapte
3 linguri zahar


Ouale le-am batut cu un tel, am adaugat alternand faina si laptele, amestecand continuu. Am adaugat si zaharul vanilat, apoi am pus apa minerala pana ce aluatul a ajuns la consistenta dorita.
Tigaia am curatat-o inainte de a o folosi, apoi am uns-o cu ulei. Am adaugat aluatul cu un polonic, rotind pentru ca aluatul sa ajunga pe toata suprafata. Am lasat cca 2 minute, apoi cu o spatula (sau prin aruncare, ptr cei indemanati!) am intors clatita si am mai lasat-o cca 1 minut.
Cat clatitele se perpeleau la foc, pe rand, am pus la caramelizat 3 linguri de zahar, apoi am adaugat cele 8 caise taiate in felii.
Am lasat pe foc cca 10 minute, sau pana ce compozitia a scazut.
Pe fiecare clatita am pus din gemul format (din pacate nu mi-a ajuns decat ptr 6 clatite, restul le-am umplut cu gem de visine.. cumparat :D), apoi am impaturit, am pudrat cu zahar pudra si am papat pe nerasuflate.
Va poftesc la clatite!!
Si pana am curatat eu tigaia.. a si disparut una.. :))

14 comentarii:

Antonina spunea...

Hmm deci chiar e tigaia asta asa de buna, dupa cum circula zvonurile prin 'sat'? ;) Delicioase clatite! Pupici

DiaMar bucataria galbena spunea...

Grozave clatite.Felicitari pentru tigaie.Sa o folosesti sanatoasa.
Te pup!

Buburuza Bubu spunea...

Tare bun!Daca mai aveti,nu refuz o portie mica :) hugs

Ghiocel07 spunea...

Felicitari pentru tigaie si s-o folosesti sanatoasa. De clatite ce sa zic.....parca as face si eu!

Laura Nechita spunea...

Simo,pana si clatitele sunt delicate la tine. Se vede ca pui mult suflet in ceea ce faci. Arata extraordinar de bine :)
Te-am pupacit !

Mihaela spunea...

Simona sunt foarte delicioase si fine clatitele tale, felicitari si spor la gatit, pupici!!!

Simona spunea...

@Antonina, mie mi-a placut.. nu lipeste, nu necesita mult ulei.. Este un pic cam grea, dar pe mine nu ma deranjeaza.. ca nu-s meseriasa sa le arunc in sus! :)) Te pup
@Mihaela, multumesc!! Pupici
@Buburuza, acum daca am tigaie... o sa fac mai des, deci sigur am si ptr tine! Pupici
@Ghiocela, sar`mana! Va invit la clatitarit! Pupici
@Laura, iti multumesc ptr cuvintele frumoase.. ma faci sa rosesc :) Cu clatitele astea am inaugurat tigaia :) Pupici dulci
@Mihaela, iti multumesc si ma bucur ca ti-au placut clatitele mele.. Te pup cu drag

TeoBucatar spunea...

S-o folosesti sanatoasa si sa faci clatite muuuulte:)Cu 20 de bucati nu ne multumesti:)

Haplea spunea...

Ce bine ar merge o clatita alaturi de cafeaua pe care o savurez acum....

Adnia spunea...

si la mine urmeaza muuulte retete de clatite, acum ca am si eu tigaia!

Simona spunea...

@Teo, eu am facut 20 de caltite ptr 2 persoane.. ptr voi fac altele :) Urmeaza si altele. Numa` tu sa vii cu umpluturile alea delicioase ale tale :) Pupici
@Haplea, eu vin cu clatitele, tu dai cafeaua, bine?! :))
@Adnia, abia astept sa vad ce bunatati ne oferi

Mihaela Negrescu spunea...

hei,hei ce frumoase clatite ti-au iestit!!!mi-ai facut o pofata....:D Si eu am intrat ieri in posesia tigaii si abia astept sa o vad in actiune!!Pupici!!

Simona spunea...

@Mihaela, ma bucur ca ai primit tigaia si abia astept sa vad ce bunatati faci. Pup cu drag

Timea spunea...

Am tot zis ca fac si eu clatite in tigaia magica si inca nu am apucat! Iau de la tine 2-3 -4 :))