RSS

duminică, 22 februarie 2015

Pizza cu salam crud uscat si rosii uscate

Pizzaaaa!! Cine serveste? Cine pofteste?!


Ingrediente:
Ptr. aluat:
500 g faina alba
10 g drojdie uscata
1 ou
5 linguri lapte batut
½ lingurita sare
200-250 ml apa calduta
3 linguri ulei de masline
Ptr. topping:
salam crud uscat
rosii uscate in ulei
masline negre
ciuperci
edamer
mozzarella
Ptr. sos:
2 cani suc de rosii
2 linguri ketchup
1 lingurita zahar
½ lingurita sare
1 lingurita busuioc
2 catei usturoi
1 lingura ulei de masline
1 lingurita ardei iute macinat


Mai intai am pregatit aluatul: faina am cernut-o intr-un bol. Am adaugat oul, drojdia, laptele batut, praful de sare, iar la final treptat apa. Cantitatea de apa este in functie de tipul fainii. Am inceput sa framant aluatul, adaugand treptat uleiul de masline. Aluatul l-am framantat cca 10-15 minute, pana a devenit elastic si nelipicios. L-am pus intr-un castron, am acoperit cu folie alimentara si cu un prosop, si am lasat cca 1 ora intr-un loc caldut pentru ca aluatul sa-si dubleze volumul.
Intre timp am pregatit sosul: sucul de rosii, ketchup-ul, zaharul, sarea, busuiocul, uleiul de masline, cateii de usturoi taiati felii si 1 cescuta de apa le-am pus intr-un vas, la foc mic. Am amestecat din cand in cand, iar dupa cca 15 minute am adaugat ardeiul iute si am mai lasat vre-o 5 minute pentru ca sosul sa se lege. Inainte de a pune ardeiul iute am scos cateva linguri de sos, pentru a le folosi la a „unge” pizza.
Cand aluatul a fost gata crescut, l-am scos pe plansa de lucru infainata si l-am impartit in 3 bile egale, care vor devenii 3 blaturi de pizza. Am intins cu sucitorul fiecare bila de aluat, dandu-i forma rotunda cat era tava. Aluatul l-am pus in tava, l-am uns cu sosul nepicant, am adaugat mozzarella, apoi am pus topping-ul: salamul, rosiile uscate taiate felii, maslinele feliate si ele, si ciupercile. Deasupra am pus bucati de edamer si am ras mozzarella. 
Am dat tava la cuptorul preincalzit, pentru cca 20 minute.
A iesit o bunatate!!!

1 comentarii:

Laura Nechita spunea...

Te pup cu dor, Simo! :x :x