RSS

miercuri, 28 martie 2012

Chifle cu iaurt

Oare ce nu am mai postat de mult?! Binenteles ca o reteta de painica!!! De data asta chifle! 

Ingrediente:
250 g faina alba
250 g faina secara
250 g faina premix ptr paine
1 iaurt – 150 g
1 ou
200 ml lapte dulce 3,5%
10 g drojdie proaspata
30 ml ulei masline
1 lingura sare
1 lingurita zahar
ulei ptr uns tava
lapte ptr uns painica
seminte susan

Faina am cernut-o separat, apoi am adaugat-o intr-un castron si am amestecat-o.
Drojdia am amestecat-o cu zahar si putin lapte caldut, 
....iar amestecul l-am pus in mijlocul „gramezii” de faina. Am lasat cateva minute, pana ce maiua a crescut. Amestecand cu o lingura de lemn, am adaugat laptele caldut, iaurtul, sarea si oul. La urma am adaugat uleiul si am framantat cateva minute. Am pus aluatul intr-un vas acoperit cu un prosop, intr-un loc caldut, pentru o ora.
Dupa perioada de dospire, cand aluatul si-a marit volumul, l-am rasturnat pe masa, am impartit in 7 bucati relativ egale, si am format 7 bilute, pe care le-am asezat intr-o tava tapetata cu hartie de copt si unsa cu ulei. Le-am lasat la crescut cca 30 minute, apoi am uns cu lapte caldut si am presarat seminte de susan. 
Am dat painica la cuptor ptr 35 minute, la 190 grade.
Cand a fost gata, am pus painica intr-un prosop si am lasat asa infasurat sa se raceasca.
A iesit foarte pufoasa si gustoasa!
Merge de minune langa traditionalii mici!
Sa aveti pofta!

13 comentarii:

Haplea spunea...

Painica gatita in casa sete cea mai buna.Asta este cert.

Adela Zilahi spunea...

Arata foarte bine!! Am si eu o varianta mai dulce, tot chifle, de postat, nu stiu cand ii vine vremea!! Pupici!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Una sigur este pentru mine nu-i asa?Ce dolofane sunt.Te pup!

FLORY spunea...

Aluaturile le ador stii asta,pufoase si delicioase!

Ghiocel07 spunea...

Iar imi dai de lucru! Ti-au iasit minunate. Imi dai si mie o bucatica si un mic? Te pup.

Maria spunea...

Yammy...ce gustoase sunt!Mai ai si pentru Andrada mea?!Ea numai pe cele cu susan le mananca:)Pupici

sara & Miki spunea...

Calda... atunci scoasa din cuptor... ce buna este. Pup!

Licuta Marin spunea...

Tare bune si pufoase!!!Yummy!Pupici!

Simona spunea...

@Haplea incerc pe cat posibil s-o fac numai in casa!
@Adela, abia astept sa vad ce ai pregatit! Pupici
@Mihaela, binenteles ca una-i ptr tine! Pup
@Flory, la asta semanam! Pupici
@Ghiocela, serveste cu placere! Pupici
@Maria, si de nu mai am ptr Andrada mai fac o portie! Pupici
@Sara&Miki, si mie-mi place painica tot calda, abia scoasa din cuptor! Pup
@Licuta, foarte bune au iesit! Pupici

Cristina spunea...

Fur si eu una pentru micul dejun! Pup

catkitchen spunea...

As papa si eu o chifla pufoasa de la tine ;) , ce zici ?

Mihaela Negrescu spunea...

daca e painica sitii ca de la mine ai un mare like!!Weekend placut!!

Simona spunea...

@Cristina, iti ofer 3 bucati... sa fie ptr toata familia. Pupici
@Adina, binenteles! Serveste cu placere! Pupici
@Fantezie, multumesc! Te pup si wp