RSS

marți, 27 septembrie 2011

Bougatsa - placinta cu vanilie

V`am spus ca am o intreaga colectie de retete selectate de pe site`urile dragi mie?! Toate retetele sunt faine, dar eu am facut o selectie dupa gustul meu si al fitosului meu si, de ce sa nu fiu sincera, dupa timpul de lucru, sau gradul de dificultate :P
Cateodata ma gandesc cand oare voi aveam timp sa le si gatesc..
Fitosul meu drag a avut pofta de ceva dulce... ceva cu vanilie... nu stia nici el exact.. Si mi`am adus aminte de o reteta pe care am descoperit`o pe blogul Licutei Marin - Din Bucataria mea
Multumesc Licuta!!!

Ingrediente:
600 ml lapte
200 gr zahar
100 gr gris
4 galbenusuri
100 gr margarina RAMA
12 foi de placinta
1 esentă vanilie
1 lingurita coaja rasa de lamaie
zahăr pudră  

Am mixat galbenusurile cu zaharul pana acesta s`a topit.
Margarina am pus`o la topit.
Laptele impreuna cu coaja de lamaie si esenta de vanilie le`am pus intr`o cratita pe foc. Cand a inceput sa fiarba laptele, am dat focul la minim si am adaugat grisul cate putin,  amestecand continuu. Amestecul trebuie sa arate ca o budinca, peste care am adaugat galbenusurile frecate cu zaharul, amestecand bine. Am oprit focul si am lasat sa se raceasca crema rezultata.
Am uns cu margarina topita o foaie de placinta, am pus deasupra o alta foaie. Am adaugat in centru 3-4 linguri de crema, si am impaturit de jos, apoi de sus, stanga – dreapa, indoind pe dedesupt. Foia am uns`o pe toate marginile impaturite.
Am uns o tava si am tapetat`o cu foaie de copt, apoi am asezat cele 6 plicuri. Le`am copt la foc potrivit cca 30 min.
Licuta Marin ne recomanda: Bougatsa se serveste calda si pudrata generos cu zahar pudra.
Dar va spun ca este foarte delicioasa si rece!!
O singura rectificare as avea de facut: data viitoare voi face "placintele" un pic mai mici... e imposibil sa mananci un singur om o bucata! :))) Poate doar marii pofticiosi! :P

6 comentarii:

TeoBucatar spunea...

N-ai vrea sa trimiti si la mine un patratel din ala delicios?

Petronela spunea...

Ce tentanta eeeee,eu as manca calde 2 odata,asa,ca-mi place mult cum arata si vanilate..
Te-am pupat si o seara placuta!!!

Simona spunea...

Teo, cu placere.. doar ca n`a mai ramas nimic... Data viitoare! Pup

Simona spunea...

Petronela, nu cred ca reusesti sa mananci 2... Eu abia m`am descurcat cu una.. :) Te pup

sara & Miki spunea...

Mi-ai facut pofta, nu am mai mancat cam de ceva timp o placinta. Pupici!

Simona spunea...

Sara&Miki, ti`o recomand! Este o combinatie foarte interesanta! Pupici