RSS

marți, 26 martie 2013

Prajitura cu crema de branza si frisca

Luna aceasta prietena mea Paula, este gazda provocarii Dulce Romanie. Ea ne-a provocat sa gatim cu nuca si cacao... Cum nuca am folosit-o la mucenicii moldovenesti, am zis ca trebuie sa ma prezint si cu al doilea ingrediente - cacaoa.
De mult timp ma gandeam la un tiramisu.. dar cum barbatului meu nu-i plac piscoturile, a trebuie sa le schimb cu doua blaturi mult mai delicioase! Si ptr asta ii multumesc colegei mele Doina, colega mea moldoveanca priceputa tare :))

Ingrediente:
Blat x 2
4 oua
4 linguri zahar
4 linguri faina
1 lingurita rasa praf de copt
Sirop:
300 ml apa
175 g zahar
1 esenta rom
Crema:
400 g branza dulce de vaci (de la Pilos)
500 g frisca lichida
Ornat:
cacao



Am pregatit mai intai siropul: apa si zaharul le-am pus pe foc, amestecand usor pana zaharul s-a topit, iar din momentul in care a inceput sa fiarba am lasat 10 minute sa fierba, fara a-l deranja. Am lasat siropul sa se raceasca, apoi am adaugat esenta de rom.
Am pregatit pe rand doua blaturi: am separat ouale, albusurile le-am batut spuma, apoi am adaugat zaharul, mixand continuu pana cristalele de zahar s-au topit. Am pus pe rand galbenusurile, continuand mixarea. Faina am adaugat-o in ploaie, amestecand cu o lingura, de jos in sus, la final am incorporat si praful de copt.
Aluatul l-am pus intr-o tava tapetata cu hartie de copt, pe care am dat-o la cuptoorul preincalzit, la foc mediu, pentru cca 15 minute, sau pana trece testul scobitorii, blatul avand o culoare frumoasa, aurie.
Blaturile le-am lasat sa se raceasca.
Cat blaturile si siropul se odihneau, am pregatit crema, mixand smantana lichida, si amestecand-o cu branza dulce. A rezultat o crema fina si pufoasa.
Cand toate au fost pregatite am trecut la ansamblarea prajiturii: am insiropat primul blat, am adaugat 1/4 din crema, am pudrat cu cacao, apoi am pus 1/4 din crema, am pudrat din nou cu cacao, am pus al doilea blat pe care l-am insiropat bine, am pus si restul de crema, pe care am intins-o pe toata suprafata blatului, inclusiv pe margini. Am pudrat din abundenta cu cacao si am dat prajitura la frigider pentru cel putin 10 ore.
O bunatate a fost! Usoara, delicioasa, pufoasa!
Pentru cei care doresc crema putin mai dulce, se adauga zahar pudra cand se mixeaza frisca.
Blaturile pot fi inlocuite cu piscoturi, si uite asa rezulta un tiramisu delicios!
Pofta buna va doresc!

16 comentarii:

Unknown spunea...

Simo, ce bunatate mi-ai pregatit!! Iti multumesc mult! Te pup

Mihaela Mihalache spunea...

o prajiturica pe gustul meu :) Pupici

Laura Nechita spunea...

ma uit la poze si imi imaginez asa cum musc dintr-o bucata...yummyy... hai ca m-am pierdut :))) plec acasa la mine
rasfat...la rasfat...la rasfat...ce viata domle' pe barbati :P:)))
te-am pupacit :))

Maria spunea...

Super delicioasa prajiturica! Pupici :*

Micky Apostu spunea...

Vai ce frumusete!!!!!!!!!!!!

milica spunea...

Cand se termina postul sigur am sa o incerc,deja am notat-o,ca tare bine arata!Pupici!

Biochimist la cratita spunea...

Ce bine arata si ce pufoasa e! Innebunesc, vreau si eu o bucatica.

FLORY spunea...

Trebuie sa fie delicioasa,arata foarte bine!Pup Simo!

maria mihalache spunea...

Adoe prajiturile cu branza.
Pup!

maria mihalache spunea...

#ador

Simona spunea...

@Paula, doar nu lipseam de la parada ta! Si era normal sa vin cu ceva bun :) Pup
@Mihaela, multumesc! Pup
@Laurici, la cate bunatati faci tu.. Mai bine as veni intr-o vizita! :P Pupici
@Maria, multumesc! Pup
@Micky, multumesc mult! Pup
@Milica, sa-mi spui cum ti-a iesit! Te pup
@Alina, te invit la o portie!! Pup
@Flory, foarte buna este! Pup
@Medi, eu le-am descoperit cam tarziu, dar nu ma mai satur de ele! :) Pupici

Bucate Apetisante spunea...

Ce culoare frumoasa are blatul,ti-a iesit grozav.

Simona spunea...

@Bucate apetisante, multumesc frumos! Si eu am fost foarte incantata de blat! Pup

Anonim spunea...

Am gasit reteta dumneavoasta printre multe altele retete de pe net si mi s-a parut foarte interesanta si usor de facut,am sa o fac pentru sambata cand voi concura cu mai multe fete la un concurs presupun si singurul baiat intre ele,daca o sa am nelamuriri o sa va deranjez...

Simona spunea...

Sper ca prajitura sa fi iesit la fel de buna ca a mea!! Ma bucur daca ai incercat-o. Te astept cu drag oricand!

Unknown spunea...

a am făcut și eu a ieșit o bunătate. ..