RSS

vineri, 6 decembrie 2013

Chiftelute in aluat de bere

A fost o perioada in care multe bucatarese au fost indragostite de chiftelutele astea, aduse in blogosfera romaneasca de catre Gaby. Tot de atunci am vrut si eu sa le fac dar... dar.. dar.. ete ca abia acum am reusit. Si rau am facut.. ca tare bune au fost!! Cu siguranta le voi face mai des!!

Ingrediente:

Aluat:
450 gr faina alba
10 gr drojdie uscata
50 ml ulei de masline
1/2 lingurita
250 ml bere
Chiftele:
400 gr carne vita tocata
1 ou
2 felii paine inmuiata in lapte si stoarsa
3 feliute slanina afumata, tocata marunt
o ceapa mica tocata marunt
4 catie usturoi pisati
sare
piper


Mai intai am pregatit chiftelutele, amestecand toate ingredientele. Cu mainile umede am modelat  18 bile.
Pentru aluat am cernut faina intr-un castron, am adaugat drojdia si le-am amestecat. Treptat am adaugat berea, sarea, iar la urma treptat uleiul, framantand  aluatul timp de 5-10 minute, pana acesta a devenit elastic si nelipicios. Am impartit aluatul in 18 parti bile.
Cu ajutorul sucitolului am aplatizat fiecare bile, am pus in centru cate o chifteluta, apoi am adus catre mijloc fiecare margine. 
Am aplatizat usor si am pus bilele cu partea stransa in jos, intr-un vas termorezistent uns cu unt in prealabil. Am lasat bilutele cca 15-30 minute intr-un loc caldut. 
Intre timp am preincalzit cuptorul si am copt chiftelutele pana se rumenesc frumos, cca 30-40 minute.
Noi am servit chitelutele cu salata asortata, dar merg foarte bine cu sos de rosii sau muraturi.

11 comentarii:

Haplea spunea...

Ce bunatate!!!

Mihaela Mihalache spunea...

ce idee minunata!

TeoBcatar spunea...

Na, ca pe asta n-o stiam!Retinut, draga mea!

maria mihalache spunea...

de cand tot zic sa le testez si eu dar acuma servesc de la tine.

Maya spunea...

Suna tare bine reteta ta!

Valentina Mihaescu spunea...

Interesanta reteta. Merita incercata. Arata foarte apetisant.

Biochimist la cratita spunea...

M-ati omorat cu chiftelutele astea. Musai sa-mi trimiti vreo doua ca's tare bune!

Cristina spunea...

Imi place ideea! Cred ca o imprumut si eu anul viitor! PUP!

Unknown spunea...

Ai fost harnicuta si ai pregatit niste chiftele grozave! Te pup!

Simona spunea...

Va multumesc pre aprecieri! Si pe mine m-au bantuit chiftelele astea, deci... va urez sa le pregatiti ca-s tare bune! Pupici tuturor!

maria mihalache spunea...

am mai vazut reteta aceasta si ma tenteaza sa o testez.
seara minunata!