RSS

vineri, 23 decembrie 2011

Fursecuri asortate

Cu pasi repezi se apropie Craciunul... Pentru mine, magia acestei zile nu si-a pierdut prea mult din intensitate odata cu trecerea anilor... Imi place sa impodobesc bradul, ascultand colinde... imi place sa caut sub brad in dimineata de Craciun... imi place, la randul meu, sa pun un cadou sub brad ptr iubitul meu! Poate ca este modul nostru de a redeveni ptr o zi copii!
In acest an, pe langa fructe si bomboane, am sa-l astept pe Mos cu niste fursecuri asortate si colorate, reteta Ghiocelei, pe care o pup.

Ingrediente:
350 g faina + cca 100-150 g ptr framantat
1 ou intreg
1 galbenus
coaja de la jumatate de lamaie
200 g zahar pudra
1 zahar vanilat
1 esenta vanilie
180 g unt
ptr ornat: 
zahar brun
1 albus + 100 g zahar pudra + colorant + cateva picaturi zeama de lamaie


Untul l-am frecat bine cu zaharul pana am obtinut o spuma. Am adaugat oul si galbenusul si am continuat sa amestec. Am pus si zaharul vaniliat si esenta de vanilie, iar la final am incorporat faina, obtinand un aluat moale. Am pus aluatul pe masa de lucru infainata inainte, si am continuat sa framant compeltand cu faina, pana am obtinut un aluat legat.
Am dat aluatul la frigider ptr 1 ora.
Am intins o foaie cu o grosime de cca 0,5 cm si am taiat diverse forme. Pe unele le-am dat prin zahar brun inainte de a le pune intr-o tava neunsa, dar tapetata cu hartie de copt, si a le da la cuptorul preincalzit, ptr cca 15 minute.
Dupa ce au fost gata, pe cale fara zahar le-am colorat dupa cum mi-a venit la indemana!
Sper sa-i placa Mosului, ca noua ne-au placut foarte tare
Multumesc inca odata Ghiocela ptr reteta.
Craciun Fericit tuturor!

4 comentarii:

ghiocel07 spunea...

Draga Simona, ma bucur ca te-am cunoscut si ti-am putut fi de folos uneori. Iti doresc un Craciun Fericit alaturi de cei dragi, multa sanatate si numai bucurii. Te pup Steluta-Ghiocela

Simona spunea...

Ghiocela, eu iti multumesc ptr ca ne incanti cu deliciile tale culinare! Te pup si-ti doresc un Craciun linistit, plin de bucurii!

Oana spunea...

Ce frumoase sunt :X Felicitari scumpa mea :* Te pup dulce

Simona spunea...

Oana, multumesc! Pupici dulci