RSS

luni, 1 aprilie 2013

Prajitura cu blat de cafea si crema ganache

Va era dor de o prajitura?! Si noua! Iar de cand domnul s-a lasat de fumat.. are niste pofteeee... :)) El pofteste si la mine se pune.. Pai o fi corect?!


Ingrediente:
Blat:
5 oua
5 linguri zahar
3 linguri cafea macinata
1/2 plic praf de copt
o lingura apa
o lingura ulei
6 linguri faina
un praf de sare
Crema:
300 g ciocolata cu lapte
300 ml frisca lichida
fulgi de ciocolata
Ornat:
300 ml frisca batuta
fulgi de ciocolata

Mai intai am pregatit crema: ciocolata am rupt-o bucati mici si am pus-o intr-un bol. Frisca am incalzit-o pe foc, fara a o lasa sa fiarba, si am turnat-o fierbinte peste ciocolata. Am amestecat energic pana ce ciocolata s-a topit complet. Am lasat sa se raceasca, apoi am dat-o la frigider pentru minim 5 ore, sau cel mai bine de pe o zi pe alta.
Ouale le-am separate. Albusurile le-am batut spuma. Galbenusurile le-am frecat cu zaharul si uleiul, apoi le-am adaugat albusurilor batute si am amestcat usor, cu o lingura.
Am adaugat in ploaie faina amestecata cu praful de copt, cafeaua si sarea. Am pus amestecul intr-o tava tapetata cu hartie de copt si unsa cu ulei, pe cre am dat-o la cuptorul preincalzit pentru cca 30 minute.
Cand este gata, blatul se lasa la racit, si se taie in jumatate de orizontala.
Crema am scos-o din frigider si am mixat-o mai intai la viteza mica, apoi am crescut usor viteza mixerului. La final am adaugat fulgii de ciocolata.
Peste primul blat am intins uniform crema, apoi am pus al doilea blat, iar deasupra am pus frisca batuta. Am ornat cu fulgi de ciocolata si am dat prajitura la rece pentru minim 2 ore.
Sursa de inspiratie: Gaby_d. 
Multumesc Gabitule ptr reteta!

17 comentarii:

Top Cuisine avec Lavi spunea...

Vai de mine, arata senzational! Trebuie sa o incerc si eu!

Danutza spunea...

Eu am pofta de-o prajitura asa delicioasa ...n-am cum sa refuz :)

Unknown spunea...

Ce bine arata!! Simo, ce mi-ai facut? Crezi ca e bine sa salivez de la prima ora? :)

Biochimist la cratita spunea...

O bunatate de prajiturica!

Ghiocel07 spunea...

Ce bunaciune......pana aici simt mirosul de cafea. Trebuie s-o fac si eu neaparat. Te pup.

Mihaela Mihalache spunea...

o bunatate de prajiturica :) Pupici

adnia spunea...

ce biiine si apetisant arata!

maria mihalache spunea...

buna,tare buna prajiturica asta!
pupici!

Buburuza Bubu spunea...

Tare delicios arata prajitura!!! Pup

Adela Zilahi spunea...

Cred ca este delicioasaaa!!! Pupici!!

Cristina spunea...

Yammy, ce buna pare!! Vin la tine daca mai ai!

Simona spunea...

@Lavi, ti-o recomand cu drag!! Pup
@Danutza, te invit draga mea! Pupici
@Paula, lasa ca si tu-mi faci la fel! :) Pupici
@Alina, multumesc! Pup
@Ghiocela, astept sa-mi spuneti daca v-a placut! Pupici
@Mihaela, multumesc! Pup
@Adnia, multumesc! Pup
@Medi, multumesc! Pupici
@Buburuza, mercic! Pup
@Adela, noua ne-a placut foarte tare! Pupici
@Cristina, te astept cu drag! Mai fac o tura! Pupici

Maya spunea...

Mmm, arata excelent. Îmi plac mult dulciurile cu aroma de cafea!

Bucate Apetisante spunea...

Subscriu Maya!
Ce pofta imi este!

Timea spunea...

Ce bunatate de prajitura ai facut!

Anonim spunea...

O deliciosenie de praji , cu siguranta !!!
Pai eu zic ca nu-i corect ! ;)

Simona spunea...

@Maya, a fost prima oara cand am pus cafea in blat.. si tare mi-a placut! Pup
@Bucate apetisante, multumesc! Pup
@Timea, multumesc! Pupici
@Adina, iti trimit cateva bucati, de pofta asa :)) Pupici