RSS

miercuri, 21 septembrie 2011

Fasole batuta

Ne place fasolea boabe, doar ca tare`mi e urat s`o fiert atat de mult... Dar.. de obicei pofta este mare.
In general am vazut ca fasolea batuta este servita cu ceapa calita, dar la noi mai rarut... din motive de probleme cu stomacul :)
Mie imi place ceapa tocata marunt si amestecata cu fasolea batuta...
In fine, cred ca tine de gustul fiecaruia...


Ingrediente:
400 g fasole
1 cartof
1 ceapa
7 catei usturoi
300 ml ulei masline
sare
delikat


Fasolea am pus`o  in apa rece si am lasat`o o zi (de seara, pana a doua zi seara), schimband apa de cateva ori.
Am pus fasolea la fiert schimband 3 ape, iar in ultima am adaugat si un cartof. Am adaugat si puna sare si am lasat sa fiarba... (nu am folosit oala sub presiune, ci am fiert`o ... batraneste asa, vre`o 2 ore, cred).
Cand fasolea s`a fiert, am scurs zeama si am lasat fasolea sa se raceasca.
Rece fiind, am pisat bobii de fasole... (mama foloseste masina de tocat... pe mine ma apuca lenea sa stau sa montez masina sau robotul... imi este mai usor cu mixerul vertical).
Am adaugat ulei si zeama de la fasole, amestecand mereu..
Am adaugat o ceapa tocata marunt marunt...
si cateii de usturoi pisati..
Potivim de sare si.. si cam asa arata! Se mananca intinsa pe paine sau... goala, ptr aia de sunt iar la niste diete :)))
Iar ptr ca nu stiu sa fac cantitati mici... restul am pus`o in caserola si am bagat`o la frigider, consumand din ea si a doua zi.
Pofta buna!

11 comentarii:

Petronela spunea...

Mai bine caserola aia o trimiteai la mine,caci n-am facut de muuuulta vreme...
Te pup si o seara placuta!!!

TeoBucatar spunea...

Ce buna ar fi!Ai avut o idee foarte buna dar ce te faci ca ne-ai facut pofta si nu se stie daca avem timp!Pupici!

Cristina spunea...

Imi place mult fasolea batuta, dar cu ceapa calita si sos de rosii. Niciodata nu am apucat sa fac pozele finale, asa ca nu reusesc sa postez reteta! mi-ai facut pofta!

Anonim spunea...

hmmm , acum cateva zile ma gandeam la o fasolica batuta cu carnaciori ;) , iar acum ca vad la tine .......nu stiu cat mai rezist !!!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Buna mancarea ta.Fasolea ii place sotului meu tare mult.O zi buna.Multumesc de vizita la mine "acasa".Te mai astept.

Simona spunea...

Petronela, data viitoare iti trimit o caserola! :) Pupici

Simona spunea...

Teo, iti trimit si tie o portie! Pup

Simona spunea...

Cristina, varianta asta asa cum am spus nu este cea "originala"... iar cu ceapa calita si rosii sau boia fac foarte rar ptr ca nu`mi face chiar bine combinatia :) Pupici

Simona spunea...

Pisicutz, ce bine ar fi sa ne`o fiarba cineva, nu?! :)) Te pup

Simona spunea...

Dia-Mar, mercic de vizita si de apreciere. Pupici

Anonim spunea...

Am si eu 2 intrebari?:D
De ce ati fiert cartoful alaturi de fasole? Si ce ati facut cu el dupa?:D

Pot sa ma scuz cu tineretea daca intrebarile vi se par tampite!?:))