RSS

miercuri, 9 noiembrie 2011

Paine intermediara cu seminte

Cel mai mult şi mai mult ne place pâinica cu seminţe. Binenţeles neagră sau intermediară. Am incercat multe variante, dar cred că cea mai bună a fost aceasta. 
 
Ingrediente: 
375 g făină intermediară
375 g făină neagră
400 ml apă
25 g drojdie proaspătă 
1 lingură rasă sare
7 linguri ulei măsline
1 linguriţă oţet
ulei de măsline ptr uns tava
seminţe de susan
seminţe de mac
seminţe de floarea soarelui
Am amestecat făina neagră, cu cea intermediară şi cu seminţele.
Am adăugat sarea.
Am început să incorporez apa călduţă..
Am adăugat drojdia dizolvată în apa călduţă.. şi am amestecat bine..
Am frământat aluatul începând să adaug câte o lingură de ulei de măsline.. rând pe rând până au fost toate cele 7 linguri încorporate.
Am frământat bine-bine timp de cca 10 minute. 
Am acoperit vasul cu folie şi am lăsat la crescut 40 minute.
Cand aluatul şi-a dublat volumul, l-am înpărţit în 3 bucăţi, pe care le-am modelat în şnururi, împletindu-le în 3.
Am pus pâinica în tava tapetată cu hârtie de copt şi unsă cu ulei de măsline, şi am lăsat să crească 20 minute.
Dupa ce pâinea a crescut frumos, am udat cu o pensulă pâine cu apă si am presărat făină deasupra.
Am dat-o la cuptor 30 minute la 220 grade, în cuptorul preîncălzit.
Când s-a rumenit frumos, am scos pâinica şi am învelit-o într-un prosop curat.
Am păpat-o calduţă cu... vă spun data viitoare! ;)
Pofta mare!

10 comentarii:

TeoBucatar spunea...

Asta da painita sanatoasa!Buna buna!Pup!

Anonim spunea...

ma faceti sa ma apuc de painica , insa timpul cam e impotriva mea :(((( ... nush cum ma invart , dar tre sa fac !!!!! ... imi faci o pofta nebuna !!!

Simona spunea...

Teo, chiar ca sanatoasa! Pupici

Simona spunea...

Adinuta, nevoia ma obliga sa fac paine in casa... nu ne mai place nici una de la brutariile din cartier.. Si eu am o problema cu timpul.. deci te inteleg! Pupici si`ti trimit o painica!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Imi place tare mult painica ta.Nu vreau sa ma gandesc la ce miros ai facut in casa.Pupici!

coco spunea...

ma bate gandul sa investesc intr-o masinuta de facut paine...o fi bine ?

Cristina spunea...

Asta e painea sanatoasa!

Din bucataria mea spunea...

Super buna si sanatoasa!!!Pup!

Mihaela Negrescu spunea...

buna rau painica ta!!!O zi fumoasa iti doresc!!!

Simona spunea...

Mihaela, multumesc! Da, mirosul este farmecul principal! Pupici

Coco, eu am masina de facut paine, din pacate in ultimul timp fac mai rar la ea. Este foarte buna, doar ca are un dezavantaj: dureaza foarte mult.. la a mea undeva intre 3-3,5 ore. Pupici

Cristina, multumesc! Pup

Licuta, sar`mana! Pupici

Mihaela, multumesc! Facem schimb: tu o ceabatta, eu o neagra! :) Te pup