RSS

marți, 22 mai 2012

Provocare secreta: Rulada Buturuga by Bucate Pe Alese

Este luna mai... luna florilor... si luna unei noi provocari secrete propusa de Ama. Luna asta am avut de rasforit un blog foarteee plin de bunatati, adevarate Bucate Pe Alese, unde cu siguranta nu veti stii ce sa alegeti mai intai! Dupa ce am facut o lista stufoasa cu preferinte... m-am trezit in weekend ca... nu mai am timp! Si.. pe repede inainte am trecut la a pregatit o bunatate de rulada buturuga, pe care de mult timp o aveam trecuta pe lista "pe viitor"!
A iesit o bunatate de prajitura, foarte apreciata de toata familia!

Ingrediente:
4 oua
4 linguri zahar
2 linguri cacao
1 lingura ulei
4 linguri faina
1 lingurita bicarbonat de sodiu stins cu zeama de lamaie
esenta de vanilie
1 praf de sare
300 g ciocolata cu lapte
400 ml frisca lichida
esenta de rom


Mai intai am pregatit crema: am topit pe foc mic ciocolata impreuna cu 300 ml frisca, fara a lasa sa fiarba. Cand a fost gata, am lasat sa se raceasca.
Am separat albusurile de galbenusuri. Galbenusurile impreuna cu zaharul le-am frecat bine pana ce zaharul s-a dizolvat. Am adaugat cacao, uleiul si bicarbonatul stins si am amestecat bine.
Apoi am pus esenta de vanilie si faina in ploaie, amestecand continuu.
Albusurile cu un praf de sare le-am batut spuma, apoi le-am adaugat compozitiei de galbenusuri.
Am amestecat cu o spatula de jos in sus, usor, pana ce s-au amestecat bine toate. Am pus compozitia intr-o tava (37 / 25 cm) tapetata cu hartie de copt si unsa cu ulei, pe care am dat-o la cuptorul preincalzit, pentru 20 minute la 200 grade (sau pana trece testul scobitorii).
Cand a fost gata, am pus blatul cu fata in jos pe un prosop umed si am rulat strans pe lungime. Am lasat rulada asa cca 15 minute.
Am revenit la crema, pe care am scos-o din frigider, am mixat-o bine, adaugand si restul de 100 ml frisca lichida si 1 esenta mica de rom. Am uns foaia cu 1/3 din crema, am rulat-o bine, i-am taiat capetele si le-am asezat pe laterale, iar cu restul de crema am ornat rulada. 
Va servesc o bucata de buturuga, servita pe o buturuga! :)
Multumesc Mimmi & Laura ptr aceasta bunatate de rulada!

22 comentarii:

Danutza spunea...

Foarte bine arata! Eu fac des rulada, data viitoare incerc si eu rulada-buturuga;)

Alexandra spunea...

ce minunatie de rulada ...foarte bun..trebuie sa incerc si eu !!! Pup,

DiaMar bucataria galbena spunea...

O bucatica din buturuga ta as vrea si eu,arata foarte bine.
Pupici!

catkitchen spunea...

Draga mea , rulada ca rulada , dar nuielusele ??????? Ma bucur ca ti-ai facut si tu grilaj !! ;)

Mihaela Negrescu spunea...

imi facuse si mie cu ochul aceasta "buturuga"...acum si la tine....off trebuie sa o incerc neaparat!o pun pe lista :))!!Pupici!!

Maria spunea...

Ti-a iesit grozava rulada:)!!!As servi o feliuta:)!!!

Simona spunea...

@Danutza, multumesc! Ti-o recomand cu drag ca tare bine este!! Pupici
@Alexandra, abia astept sa vad postarea ta! Pup
@Mihaela, cu drag iti ofer o bucata.. virtuala, ca altfel nu a mai ramas! Pupici
@Adina, :)))) chiar eram curioasa daca ai sa observi... si binenteles ca nu ti-a scapat! Pai, cat am plans eu pe "langa" nuielile tale?! Da` de buturuga ce zici?? Aia-i de la socramiu! :)) De cate ori merg la tara (la mine, la al meu) sunt tot intr-un fosnet... intr-o cautare.. Cred ca si tu la fel..
Pup cu drag
@Fantezie, la cat de buna este... ti-o recomand cu drag! Pupici
@Maria, doar virtual mai am.. Pupici

Maya spunea...

Arata super! I-ar place ciocolatoasei mele! :D

Cristina spunea...

yammy, ce bunatate!

Adela Zilahi spunea...

A mai ramas, pentru mine?! Arata tare bine! Pupici!!

Simona spunea...

@Maya, exact ptr ciocolatosi este rulada asta! Pupici
@Cristina, chiar buna a fost! Pupici
@Adela, o feliuta si ptr tine! Pup

Adnia spunea...

suuuper! eu nam avut timp deloc luna asta de provocari:(

Haplea spunea...

Ce pofta mi-ai facut de rulada!

Simona spunea...

@Adnia, si eu sunt tot pe fuga... si recunosc ca intr-un weekend le-am rezolvat pe toate! :) Sper ca luna viitoare sa avem mai mult timp! Pup
@Haplea, lasa ca si eu patesc la fel cand intru la tine.. :))

TeoBucatar spunea...

Sigur nu mai ai nimic din ea!Imi place rulada asta,sper sa-i vina randul curand!O seara placuta!

Paradis spunea...

O felie vreau si eu ca prea bine Mai Arata!xoxo

catkitchen spunea...

Simo , nu-mi scapa nimik !!! ;) Cat de curand vei vedea intr-o postare o alta achizitie rustica pe care eu o ador !!! ;)

Simona spunea...

@Teo, ai ghicit, nu mai am.. dar ai dreptate, este tare buna! Pupici
@Paradis, de-as mai avea, cu drag te-as servii... Dar cu siguranta data viitoare iti voi oferi o portie! Pupici
@Adina, abia astept sa vad ce-mi pregatesti.. :))) Pupicei!

Timea spunea...

Arata minunat buturuga ta! bravo Simona. Pup

Simona spunea...

@Timea, multumesc! Pupici

mimmi spunea...

E delicioasa si arata tare bine ! Te pup !

Simona spunea...

@Mimmi, multumesc ptr aprecieri si mai ales ptr reteta!! Te pup!