RSS

duminică, 23 decembrie 2012

Turta dulce

Mai este foarte putin si Mos Craciun va bate din usa in usa, incarcat cu daruri alese pentru fiecare!
Consider ca anul asta am fost foarte cuminte, si de aceea nici nu-mi inchipui ca nu va bate si la usa mea :P
Si ca sa-l ademenesc mai bine, ii ofer niste turta dulce si buna!!! Responsabila de reteta este draga de Adina aka Cat's Kitchen, caruia ii multumesc!! Sper sa ii placa si ei stradaniile mele.. din pacate nu am atat de multa rabdare ca ea  :)



Ingrediente:
500 g faina + 100 g
150 g zahar pudra
2 oua
125 g miere
150 g unt
1/2 plic praf de copt
1 lingurita scortisoara macinata
1 jumatate lingurita ghimbir macinat
1 esenta portocale
Glazura:
1 albus de ou
250 g zahar pudra
1 lingurita zeama de lamaie
inimioare de zahar
bastonase colorate


Aluatul l-am pregatit cu o zi inainte.
Untul taiat cubulete, impreuna cu mierea le-am topit la microunde, lasand treptat cate 1 minut. Cand compozitia s-a topit, am scos bolul si l-am lasat putin sa se racoreasca, apoi am amestecat.
Ouale le-am mixat impreuna cu zaharul cca 5 minute.
Faina am amestecat-o cu praful de copt, scortisoara si ghimbirul. Am facut o adancitura in mijlocul fainii, si am pus ouale impreuna cu zaharul, apoi mierea si untul. Am amestecat totul cu ajutorul unei linguri de lemn, apoi am framantat cu mana.
La mine aluatul a mai cerut inca vre-o 100 g faina.. acum e in functie si de tipul fainii.. de greutatea oualor..
Aluatul obtinut l-am impartit in doua bilute, pe care le-am pus in folie alimentara si le-am dat la frigider pana a doua zi.
A doua zi, am scos aluatul din frigider cu cca o ora inainte de a incepe operatiunea.
Am pudrat cu faina masa de lucru, am luat una dintre bile, am framantat-o putin, apoi am intins-o cu sucitorul. Pentru a putea manevra mai usor aluatul, am presarat faina pe el. Foaia de aluat am lasat-o de cca 3-5 mm. Am decupat stelute si inimioare, pe care le-am asezat intr-o tava tapetata cu hartie de copt. 
Am dat tava la cuptorul preincalzit la 180 grade, ptr cca 15 minute. Pentru a nu se arde marginile, eu am pus tava pe primul raft de sus.
Pentru a termina mai repede, eu am lucrat cu doua tavi in paralel. Cand prima tava a fost gata, am bagat-o pe a doua la cuptor. Turta din prima tava am lasat-o sa se raceasca, apoi am transferat-o pe un grilaj. Am lasat stelutele si inimioarele pana a doua zi, cand le-am ornat.
Am mixat albusul timp de 2 minute, apoi am adaugat pe rand cate o lingura de zahar si zeama de lamaie, mixand continuu. Compozitia este buna, cand devine densa, iar varfurile formate la mixare isi pastreaza forma timp de 15 secunde.
Cu ajutorul unei pungi intepate in colt cu o scobitoare am facut diverse modele. Si ptr ca am vrut si niste turtite mai albe, am diluat cu putina apa compozitia de albus, si am umplut inimioarele, apoi am presarat bastonase colorate sau inimioare.
Sa poftesc la o turta dulce!!

11 comentarii:

Cristina spunea...

Sunt prima, deci primesc sihgur cateva inimioare!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Sunt foarte frumoase!
Sarbatori minunate iti doresc!
Pup!

Haplea spunea...

Craciun fericit cu bucate alese.La multi ani!

Fancy Cake spunea...

Sarbatori fericite alaturi de cei dragi si un an nou plin de impliniri!
Cu drag,
Raluca

miremirc spunea...

Craciun fericit !

catkitchen spunea...

Hei , ziceai ceva de rabdarea mea ? Sunt la pamant cu ea :))) , iar turtele tale au iesit superbe !!! ;)
Craciun fericit , draga mea Simona !! Multa liniste si numai bucurii alaturi de cei dragi tie !!
Te imbratisez cu drag !!

Maya spunea...

Craciun Fericit si un An Nou cu bucurii!

P.S. - Ce frumuseti!

Buburuza Bubu spunea...

Feliz navidad
Feliz navidad
Feliz navidad
Prospero ańo y felicidad
Feliz navidad
Feliz navidad
Feliz navidad
Prospero ańo y felicidad
Sarbatori Fericite Draga Simona!!!

The Wandering Oltean spunea...

Super! Pai cum sa nu vina mosul la asa ceva :)

Simona spunea...

@Cristina, te las sa alegi!! Pupici
@Mihaela, sarbatori fericite si tie!! Pup
@Haplea, La Multi Ani!!
@Fancy, aceleasi ganduri bune si tie!! Pup
@Flory, multumesc la fel!! Anul asta Mosul a fost tare darnic.. inseamna c-am fost cuminte :))
@Danutza, aceleasi ganduri iti trimit si eu!! Pup
@Mirela, multumesc! Asemeni si tie!
@Adina, multumesc inca odata de reteta! Multumesc si de urari! Te pup cu drag
@Maria, multumesc! Pup
@Maya, multumesc! Pupici
@Buburuza, eee.. mi-ai amintit de perioada in care cantam intr-un cor.. Tare mult imi placea melodia asta.. :) Pupici
@Oltean, l-am pacalit si anu` asta :))

Timea spunea...

Ce frumusele sunt! An Nou fericit iti doresc cu multa sanatate si dorinte implinite! Te pup cu dtag