RSS

luni, 26 martie 2012

Cremsnit

Am pregatit acest dulce de dragul iubitului meu care de mult isi dorea sa i-l fac, si cu gandul la provocarea acestei luni, organizata de Cristin@, care ne-a dat ca tema frisca si pastele. Cu unul dintre ingrediente - frisca -  m-am comformat, la al doilea cred ca voi renunta... dieta nu-mi permite sa mananc asa ceva... iar daca voi face nu ma pot abtine! :) 

Ingrediente:
un pachet foi crèmes
3 oua
550 ml lapte
150 g zahar
75 g faina
2 plicuri zahar vanilat
esenta rom
200 ml frisca
3 linguri zahar pudra
zahar pudra pentru ornat

Am pus pe foc 500 ml lapte, la foc mic, lasand sa dea in clocot.
Am separat ouale, galbenusurile le-am amestecat cu 100 g zahar si zaharul vanilat. Cand amestecul s-a albit, am adaugat cele 50 ml lapte rece si faina, amestecand bine.  Peste amestecul format am pus jumatate din laptele clocotit, omogenizand, iar compozitia rezultata am rasturnat-o peste laptele ramas, si am pus pe foc mic, amestecand continuu, pana ce crema s-a ingrosat.
Albusurile le-am batut spuma, apoi am adaugat restul de 50 g zahar, mixand pana am obtinut o bezea.
Am adaugat albusurile peste crema de pe foc, amestecand usor de jos in sus, pena ce s-a inglobat perfect. Am pus crema din nou pe foc, pe baie de aburi, pentru inca 5 minute, amestecand continuu.
Dam crema deoparte sa se raceasca putin.
Intre timp am pregatit foile... Am pus prima foaie intr-o tava 30/20, ajustand-o pe margine pentru a se incadra perfect.  Am turnat peste primul strat de foaie crema calduta, nu fierbinte. Am intins bine crema si am dat la rece cateva minute.
Intre timp am pregatit frisca, pe care am mixat-o impreuna cu cele 3 linguri de zahar pudra.
Am intins frisca peste crema racita complet.
Cu o foarfecta am taiat cea de-a doua foaie in bucati de cca 5/5, apoi am asezat patratelele peste frisca, iar deasupra am presarat foaie sfaramnata.
Am dat prajiturica la frigider pentru cateva ore.. ca n-am mai putut rabda! :) Teoretic cremesul ar trebui taiata dupa 12 ore.
Desi a iesit foarte buna si asa... nu pot sa spun ca am fost foarte multumita de foi, asadar data viitoare le foi face chiar eu! :)
Am servit prajitura pudrata cu zahar!
Pofta buna va doresc!

15 comentarii:

Antonina spunea...

Mi-ai facut pofta, da rau de tot!! imi place crema de mor!

Haplea spunea...

Ma uit si inghit in sec.

Shanyka spunea...

Chiar n-am mai facut de mult cremsnit...desi imi place asa de mult. Vreau mereu sa testez retete noi si le uit pe cele vechi :)) Arata foarte bine. Felicitari!

Ramona Alina spunea...

Eu am pregãtit de Anul Nou, de atunci nimic, nu de alta dar as pãpa tot, foarte fain ti-a iesit, pup:)

FLORY spunea...

O bunatate,eu il fac cu foietaj!Pupici dulci!:)

Simona spunea...

@Antonina, in sfarsit ti-am facut si eu pofta.. sa vezi si tu cum ma omori cu fiecare postare! :)) Te pup dulce si-ti ofer o portie virtuala!
@Haplea, facem schimb! Si eu am inghitit in sec la orezul tau... :)
@Shanyka, si eu patesc la fel.. Cred ca de cateva luni bune imi tot propun sa fac cremesul. Multumesc de vizita, Pupici
@Ramona Alina, n-ai vrea sa stii cat m-am chinuit sa ma abtin :) Pupici

Cristina spunea...

imi place mult aceasta prajitura! Trebuie sa o refac si eu curand!Ti-a iesit frumoasa.

Simona spunea...

@Flory, nu am incercat cu foietaj.. dar cred ca mi-ar fi iesit mai bine. Nu prea am fost multumita acesta. Pupici
@Cristina, multumesc. Abia astept sa vad varianta ta. Pup

Emily spunea...

oh, ce bine arata si ce bun trebuie sa fi fost! nu stiu, zau, cum te-ai abtinut! eu una saream pe el, nu altceva :))
te pup draga mea!

Licuta Marin spunea...

Mmm, ce bunatate!Nu am mai mancat de mult.Fur o bucatica:)Pup!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Si Dianei ii place tare mult.Este foarte buna prajiturica.Te pup!

Simona spunea...

@Emily, cand imi pun ambitia, pot sa crap de pofta si nu ma ating! :) Am papat foarte putin! Pupici
@Licuta, serveste cu placere! Pupici
@Mihaela, constat ca Diana are acelasi gusturi cu al meu iubit. :) Pup dulce

Danutza spunea...

Tare mult imi mai place! E delicios si arata super! Pupici!

Mihaela Negrescu spunea...

Arata super!!Eu nu am facut cremsnit pana acum...,dar de mancat il mananc cu maaare placere!!Pupici!

Bucate Apetisante spunea...

Pe cuvant ca chiar azi ma gandeam la prajiturica asta pe care eu una o iubesc cu adevarat :)
E o reteta veche dar nepretuita, care-mi aminteste de copilarie, ca multe alte retete de altfel.
Bun de tot!