RSS

marți, 1 noiembrie 2011

Ciorba radauteana

Acum vre-o două săptămâni am poftit la ciorbiţa Cristinei şi... nu am avut linişte până n-am făcut-o şi eu... cu ceva modificări.


Ingrediente:
o jumătate pui + grăsime găină de curte
2 morcovi mari
1 ceapă mare
oţet
usturoi
400 ml smântână 20%
4 ouă
5 fire patrunjel proaspat

Am pus la fiert jumătatea de pui (pentru ca puiul era din comerţ, eu am adaugat şi un pic de grăsime de gaină de curte pe care o aveam în congelator).
După ce am luat spuma, am adăugat morcovul şi ceapa tăiate bucăţi mai mari si am lăsat să fiarbă cca 30 minute, sau până atunci când carnea se desface uşor de pe oase.
Am scos carnea şi legumele separat. 
Carnea am rupt-o fâşiuţe, iar morcovul rondele.
Zeama am strecurat-o de 2 ori. În zeama strecurată am adăugat carnea şi morcovul, iar când a început să fiarbă am pus oţetul de la un borcan de gogoşari în oţet şi câteva bucati de gogoşari taiate fâşiuţe, şi am lăsat sa fiarbă 5 minute. 
Am dat focul mic şi am pus mujdeiul facut din 5 căţei de usturoi, sare şi apă. 
Am pregătit o maia din 4 gălbenuşuri si 400 g smantâna, apoi am luat cu polonicul din zeama şi am adăugat in amestecul de smântână, până ce acesta ajunge la temperatura ciorbei. 
Imediat am adăugat smantâna în ciorbă şi am amestecat bine. 
Am oprit focul şi am adăugat pătrunjel proaspăt, tocat mărunt.
Am servit cu pâine împletită de casă si ardei usturat. Se mai poate adauga si smântâna.. dar la noi nu a mai fost cazul.
Pofta buna!

8 comentarii:

DiaMar bucataria galbena spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
DiaMar bucataria galbena spunea...

Ciorba radauteana este pe placul meu.Servesc putin de la tine pana apuc sa o prepar si eu.Pupici!Am sters comentariul de mai sus deoarece am scris ceva gresit.

Din bucataria mea spunea...

Nu refuz un castronel, ca arata tare bine!!Pup!

Simona spunea...

Mihaela, serveste cu placere ca vin si eu la tine data viitoare :) Te pup
Licuta, cu placere ti-l ofer! Multumesc si te pup

Cristina spunea...

Arata ff bine ciorbita ta! Eu mi-am facut pofta cu ciorba, castronelul tau imi place!

Petronela spunea...

Offffff ce pofta mi-ai facut......Oare dand v-a veni ziua s-o fac si eu?????
pUPICI!!!

Anonim spunea...

si pe mine ma bate gandu azi sa fac o ciorbitza!!

Simona spunea...

Cristina, multumesc, te pup!
Petronela, asa am patit si eu.. am stat cu pofta 2 saptamani! Am luat pofta de la Cristina :) Te pupic
Adinuta, astept sa vad postarea! Pup