RSS

marți, 15 mai 2012

Prajitura Clujeanca 2

Nu-i asa ca merge ceva dulce??? Astazi va servesc cu o prajitura usor de pregatit si foooaarrtee gustoasa!

Ingrediente:
Blatul:
5 oua
200 g zahar
8 linguri lapte
200 g faina
2 linguri cacao
1 praf de sare
1 lingurita bicarbonat
Crema:
2 linguri pline cu faina
200 ml lapte
1 ou intreg
150 g zahar
3 plicuri zahar vanilat
1 praf sare
200 g margarina sau unt
Glazura:
100 g ciocolata de menaj
100 g frisca lichida


Mai intai am pregatit blatul: am frecat galbenusurile cu praful de sare si cu 50g zahar, apoi am adaugat 7 linguri de lapte, faina, cacaoa si bicarbonatul stins intr-o lingura de lapte.
Am amestecat bine, apoi adaugat albusurile batute spuma cu 150g zahar. 
Am pus amestecul intr-o tava tapetata cu hartie de copt si unsa cu ulei si am dat la cuptorul preincalzit la 160 grade, pentru 40-50 min, sau pana trece testul scobitorii.
Cand s-a racit am taiat blatul in doua pe inaltime.
Cat blatul se raceste, am pregatit crema: am batut putin oul cu praful de sare pana s-a omogenizat. Am adaugat zaharul si zaharul vaniliat amestecand pana zaharul se topeste, apoi am pus laptele si faina in ploaie. 
Am amestecat bine, formand un amestec lichid pe care l-am pus intr-un vas pe baie de abur pana se ingroasa bine, avand grija sa amestec mereu in crema pentru ca aceasta sa se ingroase uniform. 
Cand compozitia s-a ingrosat se lasa sa se raceasca bine.  
Untul la temperatura camerei l-am frecat cu mixerul pana s-a facut spuma, apoi am adaugat treptat cate o lingura de crema rece, rezultand o crema pufoasa. Aveti grija sa mixati bine pentru a nu ramane cocoloase din compozitia de vanilie.
Prima jumatate de blat am asezat-o pe un platou, iar deasupra am pus jumatate din crema de vanilie, apoi al doilea blat,...
 iar deasupra restul de crema, imbracand tot blatul cu crema. 
Deasupra am facut o glazura din ciocolata si frisca (ciocolata si frisca se lasa pe foc pana se topeste ciocolata, apoi am lasat-o sa se raceasca si am turnat-o deasupra prajiturii).
*In blat se poate pune mieji de nuca sau stafide.
Va poftesc la prajituri! 

20 comentarii:

Bucate Apetisante spunea...

Simo,am o pofta monstru de prajituri,si tu postezi...prajitura :))
Daca as putea as smulge felia aia din poza!! :))

Simona spunea...

Apetisanta mea draga, cu mare placere ti-as trimite o portie mare! Pup cu drag!

TeoBucatar spunea...

Uite,eu am vointa si mananc dragavei si tu ma ispitesti cu prajituri!Daca fac maine tu esti de vina:)

Simona spunea...

@Teo, facem schimb?! N-as refuza un castronel de ciorbita...
Pupici

FLORY spunea...

Trebuie sa fac si eu o prajitura de-asta delicioasa ca n-am mai prestat de multisor :)!Grozava!Pupici

DiaMar bucataria galbena spunea...

Mai ai si pentru mine,sau am ajuns la spartul targului?
Mii o pofta de nu mai pot,cand vad ciocolata aceea.
Pupicei multi!

Alexandra spunea...

si cum ar mai merge ceva dulce...mai ai ??? sunt pe drum...foarte bun !!!
Pup,

Simona spunea...

@Flory, nu pot sa cred ca nu am mai facut tu vre-o minunatie!! :) Pupici
@Mihaela, ptr tine fac special o alta prajitura!! Pup
@Alexandra, te astept cu drag la o noua prajitura! Pup cu drag

Cristina spunea...

La fix am venit pentru desert... Yammy, bun!

sara & Miki spunea...

Ma invit si eu... desi cred ca s-a terminat, de... am ajuns tarziu. Te sarut cu drag!

Simona spunea...

Mie imi mai ramane o feliuta... arata foarte bine!!!

Haplea spunea...

O prajitura grozava!

Danutza spunea...

Yummmi, arata super bine! As papa vreo 2 portii:)) Pup!

Maria spunea...

Excact cum imi place mie...yammy:)!!!Delicioasa!Pupici

Licuta Marin spunea...

Cum sa nu vreau ceva dulce?Se poate sa refuz asa bunatate de prajiturica?:)Pup!

Ramona Alina spunea...

Am venit si eu la o portie, e yummy:)

catkitchen spunea...

Asa pofta mi-e de-o prajiturica cu crema !!!! Dar cine sa mi-o faca ? :):)

Simona spunea...

@Cristina, bine ai venit la prajiturica! Pup
@Sara&Miki, cu mare drag mai fac una ptr voi! Pupici
@Simona, ptr tine o feliuta... mai mare ;) Pup cu drag
@Haplea, multumesc!!
@Danutza, 2 portii si ptr tine! Pupicei
@Maria, sttiam eu ca semanam la gusturi.. Pupici :)
@Licuta, serveste cu placere! Pupici
@Ramona Alina, bine ai venit la prajiturica! Pup
@Adina, mmm... poate pacalesti tu pe cineva.. :) Cine-i cineva in casa?! :)) Pup cu drag

Paradis spunea...

Daca e clujeanca e de-a mea :)100%.Arata delicioasa!yammy.Un weekend frumos!

Simona spunea...

@Paradis, nu stiu cat de clujeanca este... eu doar am preluat denumirea :)!! Dar e buna tare! Pupici