RSS

sâmbătă, 18 februarie 2012

Chifle de casa by Kadia

Este prima oara cand particip la Provocarea secreta organizata de Ama, al carui blog l-am descoperit de nu foarte mult timp, si unde veti gasi niste lucruri extraordinare... preparate de tot felul si pe toate gusturile, dar si meniuri ptr bebelusi, ceea ce este de foarte mare ajutor ptr tinerele mame, care vor sa difersifice mancarea bebelusului lor.
Ama mi-a facut o mare surpriza si mi-a oferit un blog care m-a uns la suflet! Un blog in care am regasit Danemarca... unul din locurile in care m-am simtit foarte bine! In jurul Kadiei este un blog complex, unde va invit sa mergeti in vizita. Kadia va va invita, prin intermediul fotografiilor, in niste locuri extrem de placute, iar cand veti obosi de atata plimbat, va va servi cu bunatatile preparate chiar de ea, cu ajutorul lui Vlad si sub strica supraveghere a motanelului lor.
M-am hotarat foarte greu ce sa aleg de pe blogul Kadiei, dar cum am constatat ca si ea este pasionata de painica facuta in casa, m-am hotarat sa aleg chiflete de casa.

Ingrediente:
300 g faina alba
200 g faina integrala
1 lingura suc lamaie
1 lingura sare
1 pliculet drojdie uscata
300 ml apa minerala
5 linguri ulei de masline
seminte de floarea soarelui
ulei de masline ptr uns tava

Am amestecat cele doua faini, cu drojdia si semintele de floarea soarelui.
Am adaugat 1 lingura de zeama de lamaie si apa minerala si am amestecat cu o lingura. Am adaugat 1 lingura de sare si am inceput sa framant cu mana. Am inceput sa pum ulei, putin cate putin, continuand framantarea. Am framantat cca 15 minute.
Am creat o bila pe care am lasat-o la crescut cca 1 ora, intr-un vas acoperit cu folie alimentara.
Am pus aluatul pe masa infainata si l-am impartit in 8 bucati, carora le-am dat forma rotunda si le-am pus intr-o tava unsa si tapetata cu faina de copt.
Am lasat la crescut cca 45 minute. Apoi le-am "uns" cu apa si am presarat deasupra faina integrala. Imi place painea "pudrata" cu faina... mie mi se pare ca seamana cu painea aceea facuta pe cuptorul de caramida, la foc de lemne...
Le-am dat apoi la cuptor (preincalzit), la 190 grade, timp de 40 minute.
Cum au iesit?? DELICIOASE!
Binenteles ca una a disparut direct din tava!
Pofta buna va doresc!

17 comentarii:

Fancy Cake spunea...

Noi adoram painea de casa! E delicioasa!

Antonina spunea...

Delicioase painici ! pupici Simo

Haplea spunea...

Painea de casa este cea mai buna!

Simona spunea...

@Fancy Cake, si noi papam cu mare placere painica facuta in casa, iar eu incerc orice combinatie! :) Pupici
@Antonina, te pup dulce telegenic`o! :)
@Haplea, mare dreptate ai! Pup

Licuta Marin spunea...

Arata tare bine!!!Chiar daca nu prea mai mananc paine in ultimul timp, tot as fura una:))Pupici!

ghiocel07 spunea...

Chiar am ramas fara paine, pot sa fur una? O sa le fac si eu, chiar arata bine si sigur sunt delicioase. O duminica frumoasa iti doresc :)

Simona spunea...

@Licuta, si eu incerc sa ma abtin la paine, dar la d-asta de casa nu prea pot! :) Pupici
@Ghiocela, serveste te rog! Ai iesit foarte pufoase si gustoase, deci ti le recomand! Pupici

Shoutforfood spunea...

Love your recipe, simple, healthy, and looks absolutely delicious!

Simona spunea...

@Loveforfood, thanks!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Una si pentru mine,stii ca sunt fan paine de casa.Pup!

catkitchen spunea...

Trebuie sa ma pun si eu pe facut chifle !!! ;)

catkitchen spunea...

Doamne ajuta !!!! S-a publicat comentariul din prima !!! ;) ...te pup Simo !!!

Simona spunea...

@Mihalea, bineteles ca una-i a ta! D-aia am si facut mai multe :)) Pupici
@Adina, ma bucur ca ai reusit sa comentezi! In sfarsit! :) Te pup

FLORY spunea...

Ador aluaturile si painicile tale imi plac foarte mult,delicioase!Pupici!

Cristina spunea...

imi plac chiflele, pentru micul dejun mi se par perfecte!

Unknown spunea...

ce frumoase ti-au iesit! Ma bucur ca ti-a placut la mine in "vizita" si te mai astept :) Eu sunt innebunita dupa painea calda, iar de cand am masina de paine aproape nu mai cumpar din magazin. E cea mai buna painea facuta acasa.

Simona spunea...

@Flory, si eu iubesc aluaturile! Cred ca se si vede.. :) Pupici
@Cristina, n-au mai ramas ptr micul dejun.. :)) Pupici
@Kadia, multumesc ptr reteta si multumesc ptr ca mi-ai adus Danemarca mai aproape.. macar ptr cateva minute! Si eu am masina de paine de cativa ani, dar parca-mi place mai tare sa manevrez eu cum vreau aluatul! :) Sunt zilnic la tine pe blog, dar n-am vrut sa ma desconspir :)) Pupici