RSS

marți, 17 decembrie 2013

Prajitura cu blat de nuca si crema de vanilie

Este o perioada de foc pentru mine, iar oboseala isi spune cuvantul... Dar, ca de obicei, ma mobilizez destul de bine in apropierea sarbatorilor si totul se termina cu bine!
Zilele trecute, Cristina si Just t Romania ne-au invitat la un concurs.. delicios, cu aroma de nuca! Sper sa placa prajitura mea, ca noua tare mult ne-a placut! Ca sursa de inspiratie am avut-o pe Miha, care zau ca face niste bunatati.. de te lingi pe.. monitor! :)


Ingrediente:

Blat:
6 albusuri
6 linguri zahar
4 linguri faina
2 linguri nuca macinata
1 lingurita praf de copt
1 plic zahar vanilat
Crema:
6 galbenusuri
3 linguri zahar
3 linguri faina
400 ml lapte dulce
100 g frisca
1 fiola esenta de vanilie
Ptr. decor: ciocolata rasa

Blat:
Am amestecat faina cu nuca macinata si praful de copt.
Albusurile impreuna cu un praf de sare le-am batut spuma tare. Am adaugat zaharul si zaharul vanilat, si am mixat pana amestecul capata o nuanta lucioasa. Cu ajutorul unei spatule, am incorporat amestecul de faina si nuca, amestecand de jos in sus.
Am uns si tapetat cu hartie de copt, o tava de 20x30, in care am turnat compozitia. Tava am dat-o la cuptorul preincalzit, la foc mediu, pana se rumeneste usor si devine ferma la atingere. Se scoate pe un gratar si se lasa la racit.
Crema:
Glabenusurile le-am mixat cu zaharul pana s-au albit. Am adaugat faina si am omogenizat usor. Laptele l-am pus treptat, amestecand usor. Vasul l-am pus pe foc mic si am amestecat continuu, fara a lasa sa clocoteasca, pana ce compozitia s-a ingrosat. Am dat deoparte si am lasat sa se raceasca, amestecand din cand in cand pentru a nu face crusta.
In budinca racita am incorporat frisca batuta si am adaugat esenta de vanilie.
Peste blatul racit am pus crema, iar deasupra ciocolata rasa. Prajitura am dat-o la frigider pentru cateva ore, apoi am portionat-o .
Va invit la o bunatate de prajitura!!

9 comentarii:

Stefy spunea...

tare bine mai arata!!

Valentina Mihaescu spunea...

Delicioasa prajitura! Fac si eu de Craciun ceva asemanator.

TeoBucatar spunea...

La categoria prajituri cu nuca sunt omul tau, poti testa pe mine:)

Haplea spunea...

Delicioasa cu siguranta!!!

adnia spunea...

imi aduc aminte ca in copilarie si eu iubeam tare mult prajitura asta!

maria mihalache spunea...

Super gustoasa,super frumoasa!

Alex@Bucataria Familiei mele spunea...

Fie ca aroma de brad, portocală, colindele, cozonacul cald și mirosul de iarnă să vă umple inimile de bucurie și sufletele de liniște.

Vă îmbrățișez cu drag și vă doresc să aveți un Crăciun minunat !

Haplea spunea...

Craciun fericit alaturi de cei dragi!!!

Stefy spunea...

iti trimit cu mare drag o imbratisare...http://stefyharnicutza.blogspot.ro/2014/11/prajitura-cu-blat-de-nuca-si-crema-de.html