RSS

marți, 17 martie 2015

Chec din albusuri cu agrise si ciocolata

In ultimii ani am devenit tare "strangatoare" :) si aici am inclus si pastrarea albusurilor din care mereu pregatesc ceva, de obicei chec. Am constatat ca sotului meu (care nu-i deloc fan chec-uri) ii plac foarte tare chec-urile din albusuri! 
De data asta m-am inspirat de la checul facut de draga mea prietena Gina, cu ceva modificari, din lipsa de esenta de trandafir si colorant rosu.


Ingrediente:
5 albusuri
5 linguri zahar
5 linguri faina alba
5 linguri lapte
50 g unt topit
esenta rom
½ plic praf de copt
agrise
ciocolata neagra


Albusurile le-am mixat putin cu un praf de sare, apoi am adaugat zaharul, mixand pana capata consistenta de bezea. Am adaugat untul topit si racit si laptele, continuand mixarea. Peste amestecul de albusuri am pus faina cernuta impreuna cu praful de copt, esenta de rom, agrisele si ciocolata data prin razatoare, amestecand usor cu o spatula dupa fiecare ingredient. 
Aluatul l-am pus intr-o forma de gugluf, unsa in prealabil. Tava am dat-o la cuptorul preincalzit, pentru 30 de minute, sau pana trece testul scobitorii.
Am lasat checul sa se raceasca in forma, apoi am rasturnat pe o farfurie si am pudrat cu zahar.
Sa aveti pofta!

6 comentarii:

Merișor spunea...

Ce bunatate de chec! Si eu am cred ca peste 10 albusuri la congelator, in momentul de fata :)

Ghiocel07 spunea...

Ce bine arată. Și eu păstrez albușurile și le transform în chec. Îmi place forma și că fructele nu s-au dus la fund. Iau și eu rețeta. Pupici!

Laura Nechita spunea...

Simo, checul asta este o nebunie! Si mama mea face un chec alb bestial, deci stiu cat de gustos iese.
Arata super cum ti-a iesit! Va pupacesc cu drag!

Diaconta spunea...

Si eu am niste albusuri la care ar trebui sa le cam fac felul.
Foarte bine arata checul tau.

Simona spunea...

Multumesc ptr aprecieri!!!
Va imbratisez cu drag si va ofer o feliute virtuala!

Cristina spunea...

Yammy!!!