RSS

miercuri, 15 octombrie 2014

Cornuri de Bratislava (Pozsonyi Kifli)

A venit toamna... Da, nu-s deloc happy, ptr ca nu-mi place acest anotimp.. nu-mi place ploaia, frigul.. Dar, exista si avantaje. Toamna se aduna roadele, se pun conserve, si se da drumu` cumptorului ptr a coace niste bunatati! :) Azi v-am adus niste cornuri, la care am tot poftit la Gabita. Minunate! Multumesc Gabi!


Ingrediente:
Aluat:
600 g faina
2 oua
30 g zahar pudra
10 g drojdie uscata
200 ml lapte dulce
200 g unt
1 lingurita rasa sare
Umplutura:
100 g nuca macinata
100 g mac
60 g stafide
coaja rasa lamaie
150 g zahar pudra
150 ml apa
1 ou ptr uns


Mai intai am pregatit aluatul: laptele l-am incalzit usor, apoi am pus drojdia in el, lasand la dospit pentru vre-o 5 minute. Untul l-am topit si l-am lasat sa se raceasca.
Intr-un bol am cernut faina, am adaugat zaharul pudra, sarea, ouale, amestecand cu o spatula. Am adaugat laptele, amestecand bine. La final am pus treptat untul topit si racit, si am framantat cu mana aluatul. La mine a mai fost nevoie sa pun faina, cca vre-o 50-70 g, pentru a incorpora tot untul. Cantitatea de faina poate varia in functie de tipul fainii, de cantitatea de apa pe care o are untul sau de marimea oualor, deci daca mai este nevoie mai suplimentati, atata cat sa iasa un aluat legat si usor de manevrat. Aluatul l-am dat la rece cat m-am ocupat de umpluturi.
Am pregatit doua boluri, intr-unu am pus nuca, in celalalt macul. Cantitatea de stafide am impartit-o egal, la fel si coaja rasa de lamaie. Intr-un ibric am pus apa si zaharul pudra si l-am pus pe foc, lasandu-l sa fiarba cca 2-3 minute. Siropul l-am turnat treptat in cele doua boluri, amestecand mereu in compozitii.
Am scos aluatul de la rece, l-am impartit in bilute de 32 g (27 bucati mi-au iesit mie). Fiecare biluta am aplatizat-o, apoi cu sucitorul am intins-o, dandu-i forma ovala. In mijloc am pus cate o lingurita de umplutura, apoi am rulat, i-am dat forma de potcoava, si le-am asezat in tava tapetata cu hartie de copt.   
Cu ajutorul unei pensule le-am uns cu galbenus, lasandu-le sa se usuce, iar inainte de a le baga la cuptor le-am uns cu albus.
Am dat tava la cuptorul preincalzit, la foc mediu, lasandu-le pana s-au rumenit frumos, fara a se arde, in cazul meu 25 minute.
Au iesit minunate!!!

7 comentarii:

In bucatarie la Sidy spunea...

Sunt minunate draga Simona ! Aroma lor o simt deja.....
Si eu le am cam de multicel in plan, dar.....
Am reteta de la Nico Grofova, dar tot asa sunt, de exceptionale !
Te tzuc !

Cristina spunea...

Off ce bune sunt!!! Trebuie sa le fac si eu! :)

Haplea spunea...

Excelente aceste cornuri!!

Anonim spunea...

Buna ziua,

Ma numesc Iulia Deaconu si detin blogul Asiatogo [punct] ro
Blogul este abia la inceput si doresc sa-l promovez prin intermediul blogurilor de calitate asa cum este al dumneavoastra.
Mi-ar placea sa imi oferiti posibilitatea postarii unei retete asiatice pe pagina dumneavoastra cu link catre blogul meu.
Imi puteti raspunde la adresa deaconuiulia@yahoo.com

Va multumesc,
Iulia Deaconu

Buburuza Bubu spunea...

Un pahar de lapte cald si 1,2 cornuri de la tine,zau de nu o sa fiu fericită :) pup

gaby_d spunea...

Cat de frumoase ti-au iesit!
Si ce ma bucur c-ai respectat reteta!
Bravo Simo!

Timea spunea...

Super bune!