RSS

miercuri, 14 noiembrie 2012

Cozonac Rosenkranz by Sarea In Bucate

Luna asta m-am incadrat in timp si m-am prezentat la parada secreta mult mai din timp decat pana acum. Pentru aceasta luna, Ama mi-a dat la rasfoit un blog foarte dragut - Sarea in bucate, unde Bianca, o romanca stabilita in Canada, ne incanta cu bunatati de tot felul. Blogul nu a fost nou pentru mine, il mai vizitasem cu ceva timp in urma, deci, revederea a fost extrem de placuta. 

Si, dupa ce l-am rasfoit... si am selectat... si al facut liste.. stiti voi, lucruri d-alea de le faceti si voi cand vizitati un blog :) ... m-am hotarat sa fac acest cozonac, pe care de foarte mult timp il aveam pe lista de preferinte, dar niciodata nu mi-am facut timp de el
Asadar, multumesc Bianca pentru reteta, cozonacul a fost DELICIOS!!!

 
Ingrediente:
400 g faina
2 oua
esenta vanilie
coaja unei lamai rase
120 ml lapte dulce
1 plic drojdie uscata
3 linguri zahar ptr lapte
130 g unt
6 linguri zahar pentru unt
nuca macinata
12 linguri zahar pentru caramelizat


Mai intai am caramelizat intr-o cratita (21 cm) cele 12 linguri de zahar, tapetand bine-bine peretii si fundul vasului. Am lasat vasul de-o parte.
Laptele l-am incalzit impreuna cu cele 3 linguri de zahar. Am adaugat si coaza de lamaie, iar cand acesta s-a mai racorit, devenind caldut, am pus drojdia uscata si am lasat cateva minute.
Faina am cernut-o intr-un castrol peste care am adaugat ouale batute, esenta de vanilie si laptele impreuna cu drojdia.
Am framantat 15 minute un aluat usor elastic. 
Am intins aluatul, dandu-i o forma patrata, pe care l-am uns cu amestecul de unt + 6 linguri zahar. Am presarat deasupra nuca din abundenta, pe care am apasat-o usor cu mana pentru a adera la amestecul de unt. Am rulat foaia si am taiat-o in 6 bucati egale. 
Am asezat rulourile in vasul cu zahar caramelizat, si am lasat la crescut 2 ore, intr-un loc caldut si fara curenti (cuptorul cu microunde oprit). Dupa aceasta perioada rulourile au crescut frumos, dublandu-si volumul. Am dat vasul la coptul preincalzit la 180 grade, pentru 45 minute.
Imediat cum l-am scos din cuptor, am rasturnat cozonacul. Daca se intareste caramelul, cozonacul nu mai poate fi scos.
Cozonacul meu a avut caramel din abundenta... cred totusi ca pentru diametrul asta ar fi fost suficient 8-9 linguri de zahar.
In rest... absolut delicios!! Pufos, aromant (ar fi mers si-o lingura de scortisoara in unt... data viitoare asa-l voi face).. s-a papat in cateva ore tot!! Deci n-as stii sa va spun cum se pastreaza de pe o zi pe alta!

 Va poftesc la cozonac!!

15 comentarii:

FLORY spunea...

Daca ai sti de cand poftesc si eu la cozonacul asta!Sper sa-l fac de Craciun,tare mult imi face cu ochiul!Pupici

Buburuza Bubu spunea...

Gospodinooo arunca si la mine o bucata :) hugs

mandala spunea...

Noroc ca e noapte altfel ma apucam sa sparg nucile:)

Biochimist la cratita spunea...

Ce frumos ti-a iesit!
Pup

Unknown spunea...

Wow, wow...arata tare bine! O super idee pentru o masa festiva in familie! Pup Simo draga!

Flori spunea...

Vai! Ce bine arata! De Craciun il fac si eu:)

Cristina spunea...

ohhhh, ce bunatate! Arata super bine!

Simona spunea...

@Flory, si eu cred ca-l repet de Craciun! Pupici
@Buburuza, arunc, arunc! Pup
@Mandale, :))) d-aia am eu nucile pregatite deja, ambalate frumos in borcane
@Alina, multumesc! pupici
@Paula, daca familia-i prea mare, iti recomand portie dubla :) Pupici
@Flori, multumesc! Pupici
@Cristina, multumesc! Pupici

Haplea spunea...

Am in plan de ceva vreme sa prepar acest delicios cozonac.Sper sa il incerc cat de curand!

Simona spunea...

@Haplea, si eu il aveam pe lista de vre-un an cel putin :) Abia acum am reusit si.. tare bun a fost! Il recomand!!

catkitchen spunea...

Ce frumos ti-a iesit !!! Bravoooo !!!!

Rocsy Ciobanu spunea...

Tot savurez la el ca e prea grozav.Felicitari...

Simona spunea...

@Adina, multumesc! Pupici
@Rocsy, :) te pup si-ti ofer o portie virtuala!

Sarea in bucate spunea...

asa-i ca-i bun?:) ma bucur ca ti-a placut:) multumesc..pup

Simona spunea...

@Bianca, iti multumesc ptr reteta.. tare mult ne-a placut! Pupici