RSS

luni, 25 mai 2015

Paine rustica alba


Vi s-a intamplat sa va indragostiti de un anumit preparat.. mai ales atunci cand reteta va iese perfect?! Asa am patit eu cu painea asta... Si de ceva timp o tot fac.. simpla sau in diverse combinatii.. Este cea mai rapida si gustoasa paine pe care eu am facut-o! Inspiratie a fost reteta Laurei Adamache, careia ii multumesc ptr toate bunatatile pe care ni le aduce!

Ingrediente:
500 g faina alba
380 ml apa calduta
12 g drojdie proaspata
1 lingurita sare


Intr-un vas incapator am cernut faina, apoi am adaugat sarea. Intr-un castron am pus drojdia, pe care am topit-o cu apa calduta. Am adaugat peste faina drojdia cu apa, amestecand cu o lingura de lemn. Aluatul trebuie sa aiba o consistenta moale si lipicioasa. Vasul l-am acopeit cu folie alimentara si un prosop, si am lasat sa creasca pentru 2 ore.
Cu 15 minute inainte sa se termine perioada de dospire, am bagat in cuptor un vas (al meu cu interior ceramic) cu capac si l-am lasat sa se incinga la 2200C.
Cand aluatul si-a triplat volumul, 
l-am rasturant pe masa infainata si l-am adunat intr-o forma rotunda. Foarte rapid am scos cratita din cuptor, am dat capacul de-o parte si am pus painica. 
Am acoperit cu capac si am bagat rapid cratita in cuptor, lasand-o acolo pentru 45 minute. Dupa aceasta perioada painica a crescut frumos si a facut crapaturi. Am luat capacul si am lasat-o inca 15 minute sa se rumeneasca si deasupra.
Am scos painea din cuptor, am rasturnat-o pe un servet curat, am impaturit-o si am asezat painea in pozitie verticala, astfel paine isi va pastra coaja crocanta.
 Va invit la o feliuta de paine calda, cu o coaja crocanta si delicioasa!

3 comentarii:

Merișor spunea...

Ce frumoasa este! Imi aminteste de painea de la brutaria din satul copilariei mele :X

vero spunea...

arata foarte bine,i-au si eu o felie,pup

Cristina spunea...

Perfecta!!!