RSS

miercuri, 30 mai 2012

Miniamandine

Inainte de ziua mea am luat la verificat lunga lista de retete favorite... Si tot "rasfoind" eu cu spor, mi-au sarit in ochi miniamandinele Laurei Sava. Mare succes au avut la petrecere, desi n-au iesit atat de aspectoase ca ale Laurei..
Neaparat trebuie sa repet reteta, ca tare bune au mai fost!
Si pentru ca ieri am aflat ca voi fi, din nou, matusa de fetita, dedic aceasta prajitura acestei vesti, si va servesc cu o prajiturica, fie ea si virtuala!!

Ingrediente:
Blat:
6 oua
200 g zahar
30 ml apa
30 ml ulei
2 linguri cacao
8 linguri faina
1 lingurita praf de copt
Crema:
3 galbenusuril
150 g zahar pudra
250 g unt
3 linguri cacao
Sirop:
300 ml apa
200 g zahar
2 plicuri cappuccino
esenta de rom

Am separat albusurile de galbenusuri. Faina am amestecat-o cu cacao si praful de copt, si le-am cerunt impreuna.
Galbenusurile le-am frecat cu uleiul. Albusurile le-am mixtat spuma impreuna cu sarea, apoi am adaugat zaharul, continuand mixarea cateva minute. Am adaugat apoi apa si amestecul de galbenusuri.
La aceasta compozitie am adaugat faina in ploaie, amestecand cu o spatula de jos in sus.
Am pus compozitia intr-o tava (38/26 cm) tapetata cu hartie de copt si unsa cu ulei.
Am dat la cuptorul preincalzit la 180 grade pentru 40 minute, sau pana trece testul scobitorii.
Am lasat blatul la racit, apoi l-am taiat in doua pe inaltime. Cu un cutit bine ascutit am indreptat marginile blatului, reducand marimea acestuia la 34/31.
Cat blatul s-a racit, am pregatit siropul: apa, zaharul si cappuccino le-am pus intr-o craticioara pe foc, lasand sa fiarba 5 minute. Am adaugat si esenta de rom, apoi am stins focul si am lasat sa se raceasca.
Pentru crema, am lasat untul sa se inmoaie la temperatura camerei, apoi l-am mixat impreuna cu zaharul pudra, pana s-a dizolvat tot zaharul. Apoi am adaugat galbenusurile pe rand, unul cate unul, si cacaoa. Am mixat pana am obtinut o crema spumoasa.
Cand toate au fost pregatite, am trecut la ansamblare: am asezat pe un platou prima jumatate de blat, pe care l-am insiropat bine, apoi am adaugat jumatate din crema. 
Deasupra am pus si cea de-a doua jumatate de blat, pe care l-am insiropat. Am glazurat cu restul de crema, si am dat la frigider peste noapte (se poate si doar cateva ore).
A doua zi am taiat prajitura in patrate egale, si am ornat cu ciocolata alba si neagra, topita in prealabil.
*Pentru ca blatul sa iasa mai inalt... folositi o tava cu un diametru mai mic.
A iesit o bunatate!!!
Eu le-am pus hartiute si le-am asezat pe platouri. Din pacate asta a fost singura bucata care a apucat sa fie pozata... o poza foarte rapida :)
Poftiti la o prajiturica!!

17 comentarii:

TeoBucatar spunea...

Foarte buna prajitura asta!Si nu am facut-o de un an!Simona draga, maine fac sarja a doua de dulceata de capsuni:)

Alice Kitchenette spunea...

Sa-ti traiasca si sa te bucuri de ele. Ma omori tu cu aceasta prajitura as putea manca incontinu si 1 luna fara sa ma plictisesc :) Pupici.

Paradis spunea...

Da si eu sint fun Amandina...Am incercat reteta asta si e tare delicioasa!Felicitari!!!Sa fi fericita cu viitoarea nepotica!!:)

DiaMar bucataria galbena spunea...

Nu am facut amandine de foarte mult timp,asa ca servesc de la tine.Sa-ti traiasca nepotelele si sa fie sanatoase.
Te pup cu drag!

Simona spunea...

@Teo, pfaa... m-am omorat cu dulceata aia.. Abia astept sa apara si la noi capsunile romanesti!Pupici
@Alice, multumesc frumos! Si eu as papa mereu prajitura asta... dar ce ma fac cu silueta?! :) Pup cu drag
@Paradis, am gresit-o eu la marimea tavii, si a fost mai greu de taiat, plus ca a iesit cam subtirica :) Multumesc de felicitari! Pupici
@Mihaela, serveste cu placere! Sar`mana de urari, si tie sa-ti traiasca fetita si sa fie sanatoasa! Pupici

Cristina spunea...

Imi place mult amandina, asa ca servesc o prajiturica si eu...

strumfa bucatareste spunea...

cand eram adolescenta eram fun amandine, foarte bune, am furat si eu o bucatica :P
cand a fost ziua ta?

Danutza spunea...

super delicioase!! Pupici:*

Top Cuisine avec Lavi spunea...

Simona, sunt foarte aratoase si 100% si gustoase!

Simona spunea...

@Cristina, si mie-mi plac! Iar de stiam ca se fac atat de usor.. le faceam mai demult :) Pupici
@Strumfita, si eu papam mereu la cofetarie amandine, in copilarie.. Pe 23 aprilie am mai imbatranit cu un an :) Pupici
@Danutza, ca bine zici! Pup cu drag
@Lavi, nu-s eu chiar incantata de rezultat... dar voi persevera! :) Pupici

Maya spunea...

Un deliciu! Pupici!

Maria spunea...

Pur si simplu le iubesc:X!!!!!!Ti-au iesit superbe:)!!!!Pupici

Simona spunea...

@Maya, ca bine zici! Pupici
@Maria, si eu le iubesc! Se putea si mai bine.. :) Pupici

Licuta Marin spunea...

Uau, cum sa refuz delicioasele astea!!!Super ciocolatoase!Pup!

Simona spunea...

@Licuta, asa este!! Ciocolatoase, insiropate.. delicioase! Pupici

sara & Miki spunea...

Cum am lipsit de pe blog ceva vreme, vad ca am pierdut multe bunatati. Te sarut!

Simona spunea...

@Sara&Miki, ati lipsit putin, dar ati aparut cu o super prajitura! Deci... va este iertata lipsa :)
Pupici