RSS

joi, 2 februarie 2012

Ciorba de perisoare din manzat

Nu cu foarte mult timp in urma am poftit rau la o ciorbita de perisoare... facuta de nimeni alta decat Antonina! Are fata asta un har de narator (si nu numai!!!).. de-ti vine sa mananci monitorul, nu alta! Sa nu mai spun ca mi-a mai trantit si niste poze MARI... asa ca sa ma loveasca direct in inima mea de pofticioasa! Nu am putut rezista prea mult si am prestat ciorbita, dupa reteta Antoninei, binenteles cu ceva modificari (nu ma rabda niciodata sufletul sa nu fac eu ceva...).

Ingrediente:

2 l apa
1 ceapa
½ telina mica
1 morcov mediu
1 pastarnac mic
½ ardei rosu
½ ardei verde
1 lingura sare
3 linguri ulei
2 linguri rase orez
1 lingura rasa bors Magic (nu am avut bors lichid)
½ legatura patrunjel
2 galbenusuri ou gaina
100 ml suc de rosii
 Ptr. perisoare:
250 g carne tocata vita
4 oua prepelita
cateva fire patrunjel
cateva fire marar
1 lingura cu varf orez
1 lingurita rasa sare
un praf piper

Am pus apa la fiert, iar cand a inceput sa clocoteasca am adaugat legumele date prin razatoare – morcov, telina, patrunjel si tocate marunt – ceapa, ardeii. Am spumat de cate ori a fost cazul. Am adaugat 1 lingura de sare si 3 linguri de ulei si am lasat sa fiarba.
Intre timp m-am ocupat de perisoare: am amestecat carnea de manzat cu 2 oua de prepelita (varianta originala era 1 albus + 1 ou intreg de gaina amandoua!), patrunjelul si mararul tocate marunt, orezul spalat, sarea si piperul. 
Am amestecat si am mai adaugat 2 oua de prepelite, amestecand bine. Nu am folosit oua de prepelita ca sa fiu eu mai cu mot, ci ptr ca aveam in frigider foarte multe si m-am gandit ca le pot folosi si in varianta asta! Cu mainile umezite am facut perisoarele pe care le-am asezat frumos pe o farfurie intinsa.
Cand legumele au fost fierte – dupa cca 30 minute, am dat focul mic, am adaugat orezul si perisoarele. Am lasat sa fiarba cca 20 minute. Am adaugat putin suc de rosii.. si am lasat sa fiarba cca 5 minute. Dupa acest timp am pus borsul si legatura de patrunjel tocata marunt si am mai lasat sa fiarba cca 5-10 minute.
Am amestecat cu furculita 2 galbenusuri de ou de gaina, am pus cu polonicul zeama din oala peste galbenusuri, amestecand continuu, apoi am rasturnat in oala, incorporand bine.
Am mai lasat cateva clocote, apoi am stins focul.
Am papat ciorbita cu smantana (desi nu este neaparat nevoie..., dar, na, din obisnuinta!) si ardei iute, alaturi de painica floare! O nebunie!!!
Este poate una dintre cele mai bune ciorbite de perisoare pe care am papat-o vreodata si care va ramane clar ciorbita familiei noastre! 
Multumesc mult Antonina pentru reteta asta minunata!
Pofta buna va doresc!

24 comentarii:

TeoBucatar spunea...

Si tu ce faci,mai zici de Anto!Imi faci pofta mie la ora asta!

Simona spunea...

Upss... Sorry! :) Da` era prea buna s-o tin doar ptr mine.. :) Pupici

Bucate Apetisante spunea...

Trimite si la mine o portioara ca azi nu am mancat deloc ciorbita sau supica si-mi lipseste!
Si ce daca e trecut de ora 23 ? Io tot vreau! :)

DiaMar bucataria galbena spunea...

Dac vin ce desertul,dai o farfurie cu ciorba?Dai,daiiii?Pupicei!

Maria spunea...

Draga Simona, cu ciorbita ta de perisoare din manzat...m-ai atins la corason:)!!!!!LIKE, LIKE!!!!Pupici:x

Antonina spunea...

Simo ma bucur din suflet ca v-a placut !!! Ma unge la inima ciobita asta de fiecare data cand o prepar, iar acum ca stiu ca a devenit si preferata voastra, sunt in culmea fericirii ;) Multumesc pentru frumoasele cuvinte ! Pupici cu drag!

strumfa bucatareste spunea...

mor dupa ciorba de perisoare, esti lea :P

Oana spunea...

Faci niste ciorbite extraordinare! Habar n-ai ce pofta mi-ai facut!!! Mi-e foame :))
Te pup dulce!

Simona spunea...

Cu mare placere iti ofer o portie... dubla! :) La cat este de buna sunt convinsa ca nu-ti ajunge una.. Pup

Simona spunea...

Binenteles!!! Pupici

Simona spunea...

Exact asa am patit si eu cand am vazut-o prima oara! :) Pup

Simona spunea...

Anto, eu nu eram o mare mancacioasa de ciorba de perisoare... al meu e cu ciorbita asta, dar de reteta ta m-am indragostit iremediabil! Iti imaginezi al meu.. ;) Te pup dulce si iti multumesc inca odata!

Simona spunea...

Nu-s chiar rea, ca-ti ofer si tie o portie! :) Pupici

Simona spunea...

Asta chiar ti-o recomand s-o faci, ca n-o sa-ti para rau! Pupici dulci

Licuta Marin spunea...

Buna rau, ciorbita!!!Stiu ca Antonina face o mancare grozava!Pup!

Cristina spunea...

Foarte buna ciorbita ta!

Simona spunea...

Ai dreptate! Acum m-am convins definitiv! :) Pupici

Simona spunea...

Mercic! Pup

Corina spunea...

Foarte buna ciorbica, si noua ne place mult!

Simona spunea...

Multumesc!

Haplea spunea...

Ei dar ce ciorba buna...

Mihaela Negrescu spunea...

Simona vad ca am avut aceleeasi pofte :))e o ciorbica foare buna!!Pupici!!!

Simona spunea...

Buna rau a fost... Deja-mi este pofta iar! :)

Simona spunea...

Din pacate eu nu mai am... asa ca ma voi servi de la tine, ca tare bine arata si a ta! Pup