RSS

luni, 2 mai 2011

Pasca

Este primul an in care am facut pasca.
Si... ori am avut norocul incepatorului, ori.. am cules bine. Reteta nu o am de undeva... inafara de cel pentru aluat care este reteta mamei de cozonac... restul m`am inspirat de pe net si am facut o combinatie care sa ne placa noua.
A iesit o MINUNATIE!!

 
Ingrediente aluat - identic cu cel de cozonac, doar cantitatile mai mici:
0,5 kg faina
2 oua
125 g zahar
0,25 l lapte
10 g drojdie
1/2 lingurita sare
100 g ulei pentru framantat
coaja de lamaie
esenta de vanilie

Ingrediente pentru umplutura:
3 litri lapte dulce mai gras
500 g iaurt
stafide
esenta rom
4 oua
2 linguri faina
2 linguri smantana
200 g zahar


Din pacate (vorbeste comoditatea din mine) sau din fericire in Danemarca nu am gasit branza dulce si... am purces a prepara in casa acest ingredient. Am pregatit cu o zi inainte branza dulce, pentru a se scurge bine.
Se pun 3 litri de lapte la fiert. De preferat se alege un lapte mai gras 3,5%. Eu am avut 2 de 3,5% si 1 de 0,5%. Cand da in clocot se adauga iaurtul.
 Se lasa sa se aleaga bucatile de branza, pana cand zerul ramane limpede. Se pune la scurs intr-o sita. Eu am mai pus si o bucata de tifon.
Din aceasta cantitate a iesit in jur de 500 g branzica dulce si buna.

Se pregateste aluatul: 
Se incalzeste laptele cu zaharul, sarea si coaja de lamaie. Drojdia se pune in putin lapte caldut. 
Se pune faina peste care se adauga laptele caldut, ouale, drojdia dizolvata, apoi uleiul caldut, treptat. 
Se framanta bine bineee. Se lasa la crescut 1-2 ore
Stafidele se pun in apa in care s-au adaugat cateva picaturi de esenta de rom si se lasa cateva ore.
Cat aluatul creste, se pregateste umplutura:
Se bat ouale cu zaharul. Se adauga branza treptat, amestecand cu mixerul. Se adauga smantana si vanilia si se mixeaza. Se adauga faina si stafidele scurse.
Se amesteca bine compozitia si se da la frigider.
Cand aluatul a crescut se imparte in doua parti: 1/3 si 2/3. Se unge o forma rotunda si se pune hartie de copt. Se intinde cu sucitorul 2/3 din aluat, astfel incat aluatul sa treaca peste marginea formei. Se pune umplutura, deasupra se intinde o foaie din restul de aluat (oprind o cantitate si pentru decor). Din pacate nu am facut poze si la procesul tehnologic.. poate alta data.

Se da la cuptor.
Un Paste fericit va doresc!!
 

3 comentarii:

Lucia spunea...

Arata foarte bine. Vad ca a necesitat ceva munca, dar intr-un final a iesit. Mai ales ca ai spus ca este prima oara cand o prepari. Nici eu nu am facut pana acum, dar cand voi mai face cozonac, voi opri aluat si pentru o pasca.
Felicitari

Cristina spunea...

Incearca sa faci cu ricotta... nu mai pierzi timp sa faci branza dulce.

Simona spunea...

Este o idee si asta. Doar ca am mai facut branza dulce asa ptr placinta cu branza, si stiam ca iese bine. Fiind si prima oara cand am facut pasca... n`am vrut sa risc schimbandu-i gustul. Data viitoare voi incerca cu ricotta.
Mercic