RSS

joi, 1 decembrie 2011

Prajitura Excelent

La mulţi ani, România! La mulţi ani, români din toate colţurile lumii!
Nu vreau să intru în alte amănunte legate de această zi.. vreau doar să vă ofer tuturor celor care măcar astăzi vă simţiţi bine în pielea voastră de români, o prajitură cu cremă de rom, blat de vanilie şi înveliş de fulgi de migdale.. Prăjitură o veţi găsi pe multe bloguri, dar eu am adaptat-o puţin la gusturile noastre.. şi sincer vă spun, cred ca-i mult mai delicioasă aşa!


Ingrediente:
Ptr. foi:
9 ouă
9 linguri făină
9 linguri zahăr
1 sticluţă esenţă vanilie
Ptr. cremă:
2 ouă
200 g zahăr
1 lingură apă
250 g margarină
40 g cacao
2 esenţe rom
Ptr. decorat: migdale măcinate


Am separate albuşurile de gălbenuşuri. Galbenuşurile le-am amestecat cu vanilia. Albuşurile le-am batut spumă împreună cu zahărul. Am amestecat albuşurile cu gălbenuşurile, apoi am încorporat făina cernută. 
Aluatul obţinut l-am împărţit în două, şi am copt două foi subţiri, în tavă (a mea a avut 40/27) tapetată cu hârtie de copt, în cuptorul preîncălzit. 
Am lăsat la cuptor, la foc potrivit ptr cca 20-25 minute.
Cât aluatul a stat la cuptor am pregătit crema:
Am batut cele două oua împreună cu zahărul şi apa, apoi am pus vasul la bain marie, amestecând bine pentru a se lega crema. Am adăugat cacao cernută, şi am încorporat. 
Apoi am lasat vasul la rece. Am mixat margarina, amestecând treptat cu câte o lingură din crema rece, iar la final am pus şi cele 2 esenţe de rom.
După ce am copt cele două foi le-am lăsat să se răceasca, apoi le-am tăiat pe jumătate, formând 4 blaturi.
Pe prima foaie am pus 3-4 linguri de crema, apoi am pus o altă foaie.. şi tot aşa până am terminat foile, iar prăjitura am îmbrăcat-o în cremă. Deasupra am presărat din abundenta migdale măcinate. 
Am dat prajitura la frigider ptr câteva ore.
Reteta originala era cu glazura de ciocolata... dar m-am gandit sa incerc combinatia de crema de rom cu migdale macinatesi nu am dat deloc gres. Noua ne-a placut mult mai mult asa.
Sa aveti pofta! 
Observatie: eu as recomanda ca blatul sa`l faceti un pic mai subtire, sau sa il insiropati putin. In rest... super!

27 comentarii:

Cristina spunea...

Arata excelent!

Simona spunea...

Cristina, multumesc!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Eu am muscat din felia aceea.Buuuuna tare.Te pup!

Simona spunea...

Mihaela, deci tu ai fost.. :) Sa`ti fie de bine! Pupici

Din bucataria mea spunea...

Excelenta la maxim!!!Pup!

sara & Miki spunea...

Minunat.. de ziua romanilor o prajitura e binevenita. Pup!

Simona spunea...

Licuta, multumesc! Pupici
Sara&Miki, o portie e ptr voi! Pupici

Anonim spunea...

eu nu am facut nimik dulce ptr azi , deci ma servesc ;)...

Simona spunea...

Adina, serveste cu placere! Pup

ghiocel07 spunea...

Si eu ma servesc. Ieri am fost la Sibiu, asa ca nu am facut nimic dulce. Simona, am o intrebare: ce dimensiune are tava? Multumesc anticipat, draga mea.

Simona spunea...

Ghiocela, tocmai te`am vizitat si mi`ai facut o pofta de Sibiu... Si uite asa de necaz te servesc cu o prajiturica! Tava este 40/27, acum am masurat`o.. ca nu mai stiam cat are :) Pararea mea, merge chiar o tava un pic mai mare.. adica un blat un pic mai subtire. Te pup

TeoBucatar spunea...

Se vede din poza ca e buna,cred ca in special crema,nu?

FLORY spunea...

Ce buna trebuie sa fie,am s-oncerc intr-o zi!
pupici si" La multi ani!"

Simona spunea...

Teo, crema este farmecul! Mai ales in combinatie cu migdalele... mmm.. Pupici
Flori, ti`o recomand! Te pup si.. La Multi Ani, romanco! :)

Carmencita spunea...

Cand am vazut prima poza mi-a fost frica de prea multe foi, dar e buna ideea cu tava mare si apoi taiata,sper sa am rabdare sa o fac si eu.

dia spunea...

foarte interesante retetele tale! te voi urmari si eu de acum, poate vei dori si tu sa faci acelasi lucru!
o zi buna!

Unknown spunea...

Buna Simona, te astept cu drag la provocarea lunii decembrie "Dulce Romanie". Intra sa vezi cu ce ingrediente te provoc :)

http://brindusascheaua.blogspot.com/2011/12/provocarea-lunii-decembrie-2011-dulce.html

Simona spunea...

Carmencita, astept sa faci prajitura. Este foarte buna! Mercic de vizita
Adnia, multumesc de vizita! Si mie imi place blogul tau.
Brandusa, nu lipsesc de la provocare! Stiam ca tu esti gazda, si care sunt ingredientele.. O sa urmeze o postare cu unul dintre .. ingrediente ;)

Haplea spunea...

Excelenta prajitura ta!!!!

Simona spunea...

Haplea, multumesc! Dau o bucata la schimb ptr cremesul ala... Mmmmm

Oana spunea...

De obicei ma cam feresc sa fac prajituri cu foi ;)) Am avut in trecut o experienta mai grea cu un tort dobos :))
Dar cand vad cat de bine arata prajitura asta, am impresia ca sunt provocata... hmmm ;)
Pupicei :*

Simona spunea...

Oana, este o prajitura care se face foarte usor. Ti`o recomand. Pupici

Paradis spunea...

Arata Excelent prajitura aceasta. Xoxo

Simona spunea...

Paradis, multumesc!

Buburuza Bubu spunea...

Prajitura mea preferata din copilarie.Trebuie sa o fac! Multam de reteta!!!

Laura Nechita spunea...

EX-CE-LEN-TAAAA! :P
arata bestial :)

Simona spunea...

@Bucuruza, nu-i chiar varianta originala, dar cu siguranta este foarte buna!!! Pupici
@Laura, multumesc frumos! Esti o dulce, ca de obicei! Pup