RSS

joi, 25 octombrie 2012

Castraveti in saramura

Cand am vazut la Cristina reteta, am zis: n-o pot lasa nefacuta!! :)) Si am facut-o!! :P



Ingrediente:
2,8 kg castraveti
boabe de mustar
boabe de piper negru
foi de dafin
morcov
catei de usturoi
ardei iute
crenguta de visin
hrean
sare grunjoasa


Castravetii bine spalati, i-am pus intr-un vas. Am pregatit saramura – 50 g sare la 1 litru de apa – in cazul meu 2 litri de saramura. Saramura fierbinte am pus-o peste castraveti, apoi am acoperit cu un capac si am lasat pana a doua zi.
In ziua urmatoare am aruncat saramura, am spalat castravetii si i-am asezat in borcane. Printre ei am pus bucati de morcov, catei de usturoi, bucati de ardei iute, boabele de piper si de mustar, cate 1 frunza de dafin la fiecare borcan, cate o bucata de hrean si cate o crenguta de visin cu frunze.
Am pregatit o alta saramura – in aceeasi concentratie – 50 g sare la 1 litru apa. Saramura fierbinte am turnat-o peste castraveti, apoi am sigilat borcanele si le-am lasat sa se raceasca  intr-o patura pana a doua zi.
Cristina spune ca se pot consuma dupa cca 4-5 saptamani, iar eu o cred pe cuvant! Asa ca revin cu impresii mai tarziu!

10 comentarii:

Unknown spunea...

Ce bunatate!!! Ai schimbat template-ul? :)

Simona spunea...

@Paula, mercic. Da, incerc sa gasesc ceva... dar nu-s chiar multumita :)

Danutza spunea...

Mmmmm, ador castravetii la saramura :)

Nu-i asa ca-mi trimiti un borcan si mie? :D

Pup!

Simona spunea...

@Danutza, unul este deja in drum spre tine! :) Pup

DiaMar bucataria galbena spunea...

Un borcan este al meu,nu-i asa?
Imi plac hainutele cele noi.
Pupici!

Laura Nechita spunea...

Fetele, he, he, he!! Eu am primit un borcan cu deliciosenii din astea. Si inca unul cu muraturi din alea frumoase. Abia astept sa le devorez!
Sarumana Simo! te pupacesc

Adnia spunea...

arata minunat borcanele tale!

Olguta spunea...

Ce pofta mi-ai facut :P
Ma duc sa dau capac la un borcan din camara proprie. Foarte bine arata. Felicitari!!

Maya spunea...

Castravetii mei preferati! Un deliciu!

Simona spunea...

@Mihaela, iti trimit un borcan si tie! Pupici
@Laurici, castraveciorii nu-s in saramura ci in otet :) dar sper sa-ti placa si aia! Pupici
@Adnia, multumesc! Pup
@Olguta, iti multumesc de aprecieri si vizita! Pup
@Maya, ma bucur ca-ti plac! Pupici