RSS

sâmbătă, 31 octombrie 2015

Cozonac fara framantare by Lili



In ultima perioada ma mobilizez din ce in ce mai greu, dar na.. am o scuza :) o "scuza" frumoasa care in viitorul apropiat va devenii palpabila :) Dar, nu ma las!! :P 
Asadar, nu puteam lipsi de la "Provocarea secreta", unde gazda a fost Lili, si al carui blog l-am si avut la rasfoit, deci.. grea provocare ptr mine :) Si cum sunt fan aluaturi, m-am oprit la acest cozonac, de care m-am indragostit, mai ales ca nu necesita framantare, lucru pe care nu prea il mai pot face acum... nu ca n-as avea masina de framantat, dar mie imi place sa framant cu mana, ca asa am vazut eu la mama si bunica!

Ingrediente:
700 g faina alba
3 oua
150 g zahar
50 g unt
7 g drojdie uscata
140 ml lapte
coaja rasa de lamaie
Umplutura:
nuca
scortisoara
zahar
cacao
1 ou ptr uns


Intr-un vas am cernut faina, adaugand apoi drojdia uscata si ouale batute. Intr-o craticioara am pus laptele, untul, zaharul si coaja de lamaie si am dat la foc mic, amestecand mereu pana ce zaharul s-a topit, iar amestecul a devenit foarte usor caldut. Am adaugat amestecul peste faina si am inceput omogenizarea. Daca aluatul mai cere se mai poate adauga faina, la mine nu a mai fost cazul. Aluatul l-am omogenizat bine, framantand pentru cateva minute, doar cat sa se amestece bine ingredientele, apoi am acoperit vasul cu folie alimentara si am dat vasul la loc caldut pentru cca 1 ora.
 Cand aluatul si-a dublat volumul, 
l-am intins pe masa de lucru, l-am „pudrat” cu zahar, scortisoara, cacao si nuca macinata, si am rulat. 
Am pus cozonacul in tava tapetata cu hartie de copt, si am mai lasat la crescut vre-o jumatate de ora.
Am preincalzit cuptorul, am uns cozonacul cu oul batut, si am dat tava la cuptor pentru cca 45 minute, la 1800-1900C.
 Va invit la cozonac cald!!

2 comentarii:

Unknown spunea...

Merhabalar, gerçekten çok süper görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

Saygılar.

Diaconta spunea...

Fain cozonac ai facut Sim0.Bravo!
Chiar mi-e dor de niste cozonac.
Pupici pentru toata familia.