RSS

miercuri, 28 septembrie 2011

Porc la tigaie cu cartofi condimentati la cuptor

Ptr ca nu mai stiu ce sa gatesc, am recurs la lista mea draga de retete salvate de pe blogurile mele de suflet. Si la cate am salvate... nu`mi faci nici o grija in privinta diversificarii inca cateva luni bune.
De data asta am facut doua dintre retete: porc aromatizat la tigaie, preluata de pe blogul Licutei Marin – Din bucataria mea, iar la garnitura - cartofi cu ceapa rosie, rozmarin si parmezan, reteta „furata” de la Cristina – DivainBucatarie.
Cu ambele reteta am avut un fel de dragoste-culinara la prima vedere (si nu sunt sigurele retete!) iar combinatia lor mi s`a parut mai mult decat interesanta.
Multumesc Licuta, multumesc Cristina!

Ingrediente:
600 g carne porc
50 ml ulei floarea soarelui
100 ml vin alb
200 ml apa
2 linguri mustar clasic
½ lingurita patrunjel uscat
½ lingurita maghiran
½ lingurita oregano
1 lingura miere
1 lingura ulei masline
1 lingurita delikat
piper

Ingrediente garnitura:
4 cartofi potriviti
1 morcov mai mare
3 catei usturoi
50 g unt
2 cepe rosii
5 linguri ulei masline
8 linguri apa
1 lingura delikat
1 lingurita rozmarin macinat (n`am avut altfel)
cca 50 g parmezan

Am curatat cartofii, morcovul, ceapa. Carofii i`am taiat felii mai groase, morcovul rondele, ceapa solzisori.
Am pus in tava ulei, unt si apa.
Cartofii si morcovii i`am condimentat cu delikat, piper, rozmarin, usturoi pisat. Am pus toate legumele in tava, am acoperit cu folie de aluminiu si am lasat sa se coaca la 200°C timp de 30 minute.
Apoi am scos folia si am mai lasat 10 min, pana s`au rumenit cartofii (am uitat sa pozez fi finalul rumenit).
Cat cartofii stateau la cuptor am pregatit friptura:
Am pus uleiul de floarea soarelui intr`o cratita la incins, am adaugat fasiile de carne la prajit. Cand carnea si`a schimbat culoarea pe toate partile, am adaugat apa si vinul, lasand sa se prajeasca la foc mic pana se inmoaie carnea.
Intr-un castron am amestecat ulei de masline, mustarul, mierea, sarea, piperul si condimentele.
Cand carnea este frageda am adaugat amestecul de mirodenii si am mai lasat 5 min sa se amestece aromele.
Am asezat in farfurie carnea si legumele si am presarat parmezan deasupra.
A iesit UN DELICIU! Carnea a fost super, cat despre legume... nu mai zic... Nu stiam cat de interesant si gustos este parmezanul cu cartofi. Noi am servit cu castraveciori acri!









4 comentarii:

TeoBucatar spunea...

Multe arome ai aici si nu poate sa fi fost decat delicios!Pupici!

DiaMar bucataria galbena spunea...

O bunatate de mancare ai pregatit.Sa va fie de bine.Pupici!

Anonim spunea...

super combinatie ai ales !!!

Simona spunea...

Teo, un deliciu a fost! Pup
DiaMar, sar`mana. Pupici
Pisicutz, mercic. pupici