RSS

luni, 12 decembrie 2011

Spune DA, examenului trichineloscopic!

In ultima perioada am vazut pe mai multe bloguri meniuri pentru sarbatori. O adevarata colectie, nu alta! Si, binenteles, ca am cateva retete salvate. Sper doar sa apuc sa le si pregatesc...
Eu nu voi intocmi o astfel de parada, ptr ca nu cred ca am cu ce! :) Acum, fiind in tara, de sarbatori pregatirile principale le fac mama si soacra mea... deci.. sa ne traiasca!
In schimb eu voi incerca sa aduc in discutie o alta tema, unde, cred eu, ma pricep mult mai bine, si anume: CONTROLUL TRICHINELOSCOPIC si obligativitatea lui.
In fiecare an, in aceasta perioada, Directiile Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor judetene, transmit comunicate de presa in care se precizeaza locatiile in care se fac aceste examene, si alte informatii de care consumatorii ar trebui sa ia aminte, si anume:
-  achizitionarea produselor de origine animala sa se faca din unitati autorizate si supravegheate sanitar veterinar
-  expertiza sanitara veterinara si efectuarea examenului trichineloscopic a carnii provenita de la animale sacrificate traditional in gospodariile populatiei
Pentru realizarea examenului trichineloscopic (examen care se efectueaza contra-cost), proprietarul porcinelor va prezenta cartea de identitate (B.I.), crotalia auriculara a animalului sacrificat si, cel mai important, probe din musculatura:
-    pilierii diafragmatici – 2 formatiuni musculare fusiforme, in forma literei V, care se gasesc intre ficat si pulmon. Popular, mai este denumita si "curelusa macelarului".
In situatia in care proba de pilieri diafragmatici este incompleta, aceasta se va completa cu urmatoarele formatiuni musculare:
-    diafragma – portiunea musculo-tendinoasa care separa cavitatea abdominala de cavitatea toracica si care, de regula, ramane prinsa pe fata interna a costelor ;
-     musculatura intercostala dintre 2 coaste nedesfacute in lungime de circa 10 cm;
-     muschiul de la baza limbii.
Probabil unii vor spune “este porc crescut de mic de mine, nu are cum sa aiba!”... ba uite ca se poate! Am vazut atat de multe situatii... Am vazut oameni care au ramas cu sechele dupa o infestatie cu trichinella spp. .... am vazut familii intregi plangand cand li se confisca porcul, stiind ca vor face sarbatorile fara o bucata de carne...
In ultimii ani, statul s-a gandit sa ofere despagubiri proprietarilor de porcine infestate cu Trichinella spp. Trebuie doar intrunite niste conditii, si anume:
-  porcul trebuie sa fie identificat, adica mai pe romaneste, sa detina o crotalie auriculara
-  despagubirea va fi oferita numai proprietarului de drept, cel pe numele cui este inregistrata crotalia
Sper ca v-am oferit cateva informatii utila, si va astept cu intrebari.
Precizare: pozele nu imi apartin

7 comentarii:

strumfa bucatareste spunea...

sa inteleg ca esti medic veterinar? :) frumoasa meserie

DiaMar bucataria galbena spunea...

Eu nu indraznesc sa gust pentru nimic in lume daca nu are controlul facut.Multi se imbolnavesc cu buna stiinta,dar mai rau este ca imbolnavesc si pe altii cu foarte multa nepasare.Te pup!

Simona spunea...

Strumfita, frumoasa meserie, dar foarte prost platita :) Dar.. ata ete, cand iti place ce faci, nu mai conteaza banii. Pupici
Mihaela, foarte bine faci! Si ai dreptate, sunt multi care cred ca lor nu li se poate intampla. Pup

Cristina spunea...

DA!!!!!!!!

Simona spunea...

Cristina, te pup :))

strumfa bucatareste spunea...

fratele meu e medic veterinar si de cand da frigul o tine numai in controale trichineloscopice, lucreaza pe sate si cand incep taranii sa taie porcii de sarbatori, imagineaza-ti ce e acolo ;))

Simona spunea...

Strumfita, stiu ce-i pe el.. socrul si cumnatul meu sunt medici la tara. Ce le iese lor pozitiv trimite la noi ptr confirmare :) Bine ca macar barbatamiu s-a reprofilat.. si-a tras munca de birou, ca altfel eram o familie de anti-trichinelosi :P