RSS

miercuri, 6 martie 2013

Kringel Estonian

Dupa cum stiti suntem mari iubitori de aluaturi dulci! De cand am vazut colacelul asta mi-am tot propus sa-l fac... si am tot amanat pana intr-o seara cand al meu a vrut ceva bun .. "da` nu stiu ce".
Cat de bun a fost? Pai... sa zicem ca n-a mai ramas decat un coltisor ptr a doua zi.. :)
Colacelul l-am vazut pe multe bloguri, al lui Mitinita, al lui Miha, dar ca sursa de inspiratie am folosit reteta lui Gaby. Multumesc ptr reteta!!


Ingrediente:
300 g faina alba
20 g drojdie proaspata
200 ml lapte cald
1 ou
50 g unt
3 linguri zahar
sare
ptr uns:
70 g unt
4 linguri zahar
1 lingura scortisoara
1 lingura cacao

Intr-un bol am cernut faina, am adaugat drojdia sfaramata, zaharul, oul si sarea. Am adaugat laptele incalzit impreuna cu untul topit, si am framantat, rezultand un aluat elastic, ca o plastilina. Am uns aluatul cu putin ulei si l-am lasat la crescut, in loc caldut, cca 1 ora.
Pe masa infainata am pus aluatul si l-am intins in forma dreptunghiulara groasa de cca 1 cm.
Am amestecat cele 70 g unt la temperatura camerei, cu 4 linguri zahar, lingura de scortisoara si cea de cacao, iar cu acest amestec am uns foaia (am oprit cca 2 linguri de amestec).
Am rulat foaia formand un sul, iar folosindu-ma de un cutit bine ascutit l-am taiat pe lung, lasand doar la unul din capete cativa centimetri netaiat. Am impletit prin rasucire cele doua fasii de aluat, am format o coronita, pe care am uns-o cu cele doua linguri de amestec oprit.
Intr-o tava am pus hartie de copt, pe care am uns-o cu ulei, am pus coronita si am lasat-o intr-un loc caldut cca 15 minute, timp in care coronita a crescut frumos.
Am dat tava la cuptorul preincalzit, la foc mediu, pentru cca 25 minute.
O bunatate!!! 

10 comentarii:

Buburuza Bubu spunea...

sunt prima sunt prima?? :)) vreau si eu Simo,plzzzzzz

Teobucatar spunea...

Bubu,imparte cu mine ca tare fain arata!

sara & Miki spunea...

Ma inscriu si eu... a mai ramas? Pup!

Rocsy Ciobanu spunea...

De foarte mult timp il am in plan..Imi place mult.Foarte reusit este.Pup!

Cristina spunea...

Arata super bine si mi-ai facut si mie pofta de ceva bun!!!

Unknown spunea...

Pana la mine se simte mirosul lui minunat!! Vreau si eu macar o bucatica! Pup

Ghiocel07 spunea...

Si eu am retinut acest "colacel" dar nu stiu de ce nu l-am facut inca. Uite mi-ai facut pofta si sigur o sa-l execut cat de curand. Pupici.

Micky Apostu spunea...

Miroase a scortisoara in toata blogosfera! De la tine venea ...mmmmmmmm:)

Mihaela Mihalache spunea...

am ajuns si eu mai tarziu, sigur nu mai este, asa ca ma supar si-l fac si eu ;) Pupici

Simona spunea...

@Buburuza, primul venit, primul servit, nu?! :) Pupici
@Teo, si ptr tine o portie! Pupici
@Sara&Miki, mai fac o tura sa ajunga la toata lumea! Pupici
@Rocsi, cand este vb de aluaturi dulci.. nu prea reist mult :) Pupici
@Cristina, ma bucur ca-ti place! Pupici
@Paula, iti ofer cu drag o bucata! Pup
@Ghiocela, ma bucur ca v-am amintit de bunatatea asta! :) Pupici
@Micky, :))) esti o draguta! Pupici
@Mihaela, mai fac o tura! :) Pupici