RSS

luni, 18 mai 2015

Cornuri cu unt si ciocolata din aluat de branza

Acum ceva timp am poftit rau la aceste cornuri pe care le-am vazut la Gina. Am asteptat momentul potrivit (adica un weekend mai lejer) si le-am pus in practica! Reteta a fost respectata aproape in totalitate pana la un moment dat, cand al meu fitos a intrat in bucatarie si a spus: doar cu unt?? cu ciocolata nu? Si uite asa am facut si cateva cu ciocolata!
Multumesc Gina ptr reteta!


Ingrediente:
500 g faina alba
450 g branza vaci
50 ml lapte dulce
50 ml smantana grasa
150 g zahar pudra
1 plic drojdie uscata
1 ou
½ lingurita sare
3 linguri ulei masline
1 esenta vanilie
coaja rasa de la o lamaie
30 g unt topit
crema de ciocolata
1 ou ptr uns



Laptele, smantana, zaharul, sarea si coaja de lamaie le-am pus intr-un vas la foc mic, amestecand mereu pana s-a dizolvat zaharul, iar lichidul devine usor caldut. Faina am cernut-o intr-un bol adanc. Peste faina am pus drojdia uscata, branza, oul si treptat amestecul de lapte si smantana. Am omogenizat mai intai cu o lingura, apoi am inceput sa framant usor. Treptat am pus si uleiul, continuand framantarea cca 10-15 minute, cand aluatul a devenit moale si usor lipicios. 
Am acoperit vasul cu o folie alimentara si cu un prosop curat. Am bagat vasul in cuptorul cu microunde (inchis, normal!) si am lasat la crescut cca 1 ora. Cand aluatul si-a dublat volumul, l-am rasturnat pe masa unsa cu putin ulei, l-am impartit in 12 bile de cca 110 g fiecare. 
Fiecare bila am aplatizat-o cu sucitorul, am uns fiecare cerc cu unt topit, apoi am facut o crestatura razanta, si am rulat formand un con. Eu am facut 6 cornuri cu unt si 6 cu ciocolata, asadar pentru celelalte 6 am procedat la fel, doar ca in loc de unt am pus crema de ciocolata. 
Am asezat cornurile in tava tapetata cu hartie de copt, pe care le-am acoperit cu folie alimentara, si le-am lasat la crescut cca 30 minute.
Am uns fiecare corn cu ou batut 
si am dat tava la cuptorul preincalzit la 1700C pentru 50 minute.
Pofta buna va doresc!

4 comentarii:

Merișor spunea...

Apetisante rau de tot! Pup!

Simona spunea...

Meri, multumesc!!

DiaMar bucataria galbena spunea...

As infuleca unul chiar acum.Arata super.Te pup!

Unknown spunea...

As manca in fiecare dimineata astfel de cornuri. :)
O zi buna!