RSS

luni, 30 decembrie 2013

Cozonac feliat cu scortisoara

Luna aceasta gazda provocarii Dulce Romanie - Kadia, ne-a dat ca teme scortisoara si supele crema. De foarte mult timp am in plan sa fac niste supe-crema... dar uite ca nici acum nu am reusit.. Si cum nu puteam lipsi si luna aceasta, am zis sa pun la bataie cozonacul asta absolut delicios care-l aveam in lista de preferinte de ceva vreme.


Ingrediente:
500 g faina alba
100 g zahar
150 ml lapte
10 g drojdie uscata
250 g unt topit
2 oua
coaja de lamaie
sare
100 g zahar brun
50 g unt topit
2 linguri scortisoara


Intr-un vas am cernut faina, in mijlocul caruia am facut o adancitura. Laptele l-am incalzit usor impreuna cu zaharul. Am pus drojdia in adancitura, am adaugat putin lapte caldut si am lasat sa creasca vre-o 15 minute. Am adaugat treptat si restul de lapte, ouale batute, putina sare, iar la final treptat am incorporat untul topit. Aluatul obtinut l-am frantatat cca 20-30 minute, pana untul topit a fost incorporat tot, iar aluatul are o consistenta elastica. 
Am lasat aluatul la crescut 1 ora, pana ce si-a dublat volumul.
Din aluatul crescut am intins o foaie dreptunghiulara, pe care am uns-o cu unt topit, am presarat zahar brun si scortisoara. Cu un cutit bine ascutit am taiat aluatul in patrate egale, pe care le-am asezat unele peste altele, apoi pe toate in tava. 
Cu pensula am uns tot cozonacul, am presarat zahar brun si scortisoara si am lasat la dospit vre-o 15 minute. 
Am dat cozonacul la cuptorul preincalzit pentru 25-30 minute, sau pana ce acesta se rumeneste frumos, fara a se arde.
Am scos cozonacul usor din tava, fara a se rupe, si l-am papat cu mare pofta.
Pofta buna va doresc!

7 comentarii:

Stefy spunea...

La mult ani!!! Un 2014 plin de realizari si bucurii!!!

milica spunea...

La multi ani cu fericire si multe realizari!!!!!

Haplea spunea...

Delicios!

Simona spunea...

Va multumesc! Un An Nou fericit!

Laura Nechita spunea...

Simo, m-ai dat gata cu cozonacul asta! ca si cu multe altele, de altfel. se lipesc toate de mine :))))
PS. nu stiu ce se intampla, dar in blogroll la mine, blogul tau nu se mai actualizeaza. stii ceva de chestia asta? mi-a ramas postare veche de vreo 2 luni, si mai sunt cateva bloguri in situatia asta!
te pupacesc!

maria mihalache spunea...

Ce frumos arata si ce bun o fi .
Mie imi place tare mult cozonacul

Simona spunea...

@Laurici, ma bucur ca iti place.. ti-l recomand cu drag! Stiu de problema cu neactualizarea postarilor.. din pacate nu stiu cum s-o rezolv.. Este de la ei :) Pupici
@Medi, multumesc frumos! Pup