RSS

luni, 26 octombrie 2015

Compot de gutui

Si uite cum incet, incet se apropie iarna... Din fericire acum avem niste zile frumoase de toamna.. insorite, care te imbie la plimbari lungi prin parc.. Mdea, nu-i cazul meu :) care numa` de plimbari n-am timp.. Asa ca, imi umplu timpul cu conservarea ultimilor legume si fructe existente in gradinile parintilor.
Dar sa revenim la ale noastre. Luna aceasta gazda provocarii "Traditie si gastronomie romaneasca" a fost d-na Elena Bita, care ne-a dat sa gatim cu fructele toamnei.. Eu am ales gutuile, din care am facut acest compot, si bineteles preferata mea - dulceata de gutui.
Azi, va invit la compot!



Ingrediente:
1 kg gutui curatate de coaja si seminte
1 litru apa
800 g zahar
zeama de la jumatate de lamaie


Gutuile le-am spalat bine de puful de pe ele, apoi le-am curatat de coaja si de casuta cu seminte. Pe masura ce le-am curatat, am pus gutuile in apa in care am stors lamaia. Am taiat gutuile in cubulete potrivite, pe care le-am pus in borcane spalate bine si uscate in cuptor. Pentru a masura, am pus apa in borcane, apoi am rasturnat intr-un vas impreuna cu zaharul si am lasat sa fiarba pana a inceput sa se formeze sirop. Am turnat cu grija in borcane siropul (sub fiecare borcan am asezat cate o coada de lingurita), am capsat capacele (oparite inainte) si am asezat borcanele intr-o tava pe care am pus-o in cuptorul preincalzit la 100 grade pentru cca 1 ora. Am oprit apoi focul si am lasat borcanele sa se raceasca in cuptor.
  Le-am depozitat in camara, si astept iarna, sau pofta sa ma apuc de ele :)

0 comentarii: