RSS

luni, 31 octombrie 2011

Paine alba impletita

Reţeta este oarecum asemănătore cu cea de la Pâine de casa, doar ca am folosit cantităţi duble, şi ceva adăugări. Nu am mai făcut poze cu realizarea aluatului, acest procedeu fiind identic cu cel de la pâinea de casă.

Ingrediente:
800 g făina
400 ml apă
25 g drojdie proaspătă
3 linguriţe zahăr
2 linguriţă sare
8 linguri ulei
1 linguriţă oţet
ulei de măsline ptr uns tava

Am pus apa la incalzit. Drojdia am amestecat-o cu zahărul, iar când amestecul a devenit fluid, am pus un pic de apă călduţă. Făina am pus-o într-un vas mai mare, am adaugat sarea şi treptat apa călduţă, amestecând bine. Când făina a absorbit toată apa, am adăugat drojdia, continuând omogenizarea. Am continuat framântatul punând si uleiul lingură cu lingură şi linguriţa de oţet. Am continuat frământatul timp de 10 minute.
Am lasat să crească 40 minute la loc calduţ, în vasul acoperit cu folie de platic.
Când şi-a dublat volumul, am scos aluatul şi l-am împărţit in 4 bucăţi.
Am format 4 şnururi mai groase, pe care le-am împletit conform imaginilor:
Am aşezat pâinica împletită în tava (eu am folosit una de tartă) unsă cu ulei de masline şi tapetată cu hârtie de copt şi am mai lasat-o să crească 20 minute.
Când şi-a mărit volumul, am uns pîinica cu apa şi am presărat făină şi mac.
Am dat-o la cuptor pentru o oră, la 200 grade.
Deşi la creştere s-au mai rupt din legături, pâinica a iesit minunata! Noi am rupt-o cu mâna.. nu ne-am îndurat sa punem cuţitul pe ea.. 
 Pofta buna!

14 comentarii:

Cristina spunea...

Chiar imi place painea ta!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Servesc o bucatica buuuuna tare.Pupici!

Anonim spunea...

imi spui ,te rog ..rostul otetului, care e??? si eu fac paine in casa ,de multi ani, dar n-am pus otet niciodata!!! multumesc !

Anonim spunea...

asa pofta imi faceti cu painica gatita in casa ca nu stiu cat mai rezist pana fac si eu !!!

Simona spunea...

Cristina, multumesc mult! Te pup

Simona spunea...

Mihaela, serveste cu placere ca-i buna si calda (la momentul pozarii!) Pupicei

Simona spunea...

Anonim, adaugand otet painea nu va mai avea acel iz de drojdie a doua zi. Sincer nu mai stiu unde am citit, iar cand am pus in practica am constatat ca asa este! Si nu schimba cu nimic gustul painii! Multumesc de vizita si te mai astept.

Simona spunea...

Adinuta, nici o paine nu-i mai buna ca cea facuta in casa... si daca mai ai si cuptor pe vatra e si mai si! Cele din comert nu-mi mai prezinta garantie de mult timp.. Poate tu esti norocoasa sa ai o brutarie de incredere... Te pup

Dulcegarii culinare spunea...

Wow ce bine arata!! cred ca se simte un parfum demential in casa cand coci asa grozavie!

Simona spunea...

Antonina, multumesc! Da, miroase demential! Sincer.. suntem la fel ca copii, nici nu apuca se se raceasca si rupem cate un coltisor :) Pupici

Petronela spunea...

Multumesc de ideea si explicatia adaosului de otet.Salvez reteta si vreau sa probez cu otet chiar daca eu fac rara paine in casa,acum ca vine iarna imi place seara mirosul de paine calda...
Te pup si-ti doresc o seara placuta!!!

ghiocel07 spunea...

O painica minunata. Incerc si eu cu otet si o sa-i fac "codite" Te pup.

Simona spunea...

Petronela, ce`a mai buna este painica de casa! Astept sa`mi spui cum ti s`a parut cu otet. Pupici dulci

Simona spunea...

Ghiocela, abia astept sa vad ce codite ii faci! Te pup si`ti multumesc!