RSS

joi, 29 decembrie 2011

Tort cu crema de smantana

M-am gandit sa va indulcesc cu un tortulet, despre care credeam initial ca-i un dezastru, dar care, desi nu arata el bine, noua ne-a placut foarte tare. Iubitul meu a ras de modul in care l-am decorat si l-a numit ... coliva. :P

Ingrediente blat:
6 oua
200 g zahar
1 plic zahar vanilat
125 g faina
2 plicuri cafea instant
1/2 plic praf de copt
Ingrediente crema:
1 litru smantana 20%
7 linguri zahar
2 plicuri zahar vanilat
2 plicuri gelatina
150 ml lapte dulce
ptr insiropat: 1/2 plic cappuccino
ptr decor: ciocolata rasa, bomboane colorate


Mai intai am pregatit blatul:
Am dizolvat cele doua pliculete de cafea instant in 2 linguri de apa fierbinte.
Galbenusurile le-am amestecat cu 100 g zahar, obtinand o spuma. Am adaugat zaharul vanilat si cafeaua calduta, apoi faina si praful de copt.
Albusurile le-am batut spuna, adaugand si restul de 100 g zahar.
Am adaugat albusurile peste amestecul de galbenusuri amestecand e jos in sus.
Am pus compozitia intr-o forma (a mea a avut 25.5) unsa cu ulei si tapetata cu hartie, si am copt-o la 180 grade, timp de 40 minute.
Cand a fost gata am lasat-o sa se raceasca.
Intre timp am pregatit crema:
Am dizolvat intr-un ibric, cele 2 plicuri de gelatina in laptele dulce, lasand sa se umfle. Dupa 10 minute am pus ibricul pe foc, amestecand mereu pana se dizolva, fara insa a fierbe.
Cat gelatina se odihnea putin, am mixat smantana bine-bine impreuna cu zaharul si zaharul vanilat.
Am adaugat la smantana si gelatina calduta si am dat la frigider ptr 10 minute (nu mai mult ca se intareste prea tare).
Dupa 10 minute, crema am impartit-o in 2, jumatate am amestecat-o cu nuca macinata, iar jumatate am lasat-o asa.
Blatul l-am taiat in doua.. am insiropat partea de jos cu cappuccino,
apoi am pus crema cu nuca,
apoi iar blat si deasupra crema simpla.
Am ras marunt ciocolata si am aruncat in ploaie peste tortulet. Deasupra am pus si niste bombonele colorate... asa mai de sarbatoare.
Foarte bun a iesit! Desi.. ca o completare... in crema as mai fi adaugat niste fructe deshidratate sau de la compot.. scurse bine.
Un tortulet foarte racoritor, numai bun dupa atatea sarmale si fripturi! 

6 comentarii:

Haplea spunea...

Se observa ca este perioada torturilor.Pregatiri intense pt revelion?

Licuta Marin spunea...

Tare, tare bun!!!Yummy!Pup!

Mihaela Negrescu spunea...

mie imi place cum arata!si sunt sigura ca e delicios!!Pupici!!

gaby_d spunea...

La multi ani, Simona!
Sa ai parte de un an linistit, cu sanatate si bucurie.
Si, da, vreau si tort :))

strumfa bucatareste spunea...

coliva ta mi-a stimulat saliva :D. Iti doresc un an nou presarat cu impliniri si multa sanatate siiiii arunca un ochi http://strumfa-bucatareste.blogspot.com/2011/12/leapsa-muzicala.html , esti la leapsa :))

Simona spunea...

Haplea, tortul a fost ptr ajun de Craciun.. facut in mare viteza. Cu pregatirile.. mai greu. Serviciul imi ocupa foarte mult timp in aceasta perioada :)
Licuta, te pup!
Fantezie, multumesc mult. Pupici
Gaby, serveste cu placere. La multi ani si tie!
Strumfita, multumesc de urari si de leapsa! Un An plin de realizari si fericire iti doresc! Pupici