RSS

marți, 24 septembrie 2013

Ecler cu crema de vanilie si frisca


Imi era dor de ceva dulce.. Si am constatat ca n-am facut pana acum eclere, deci era necesar sa ma apuc de treaba. Pentru reteta m-am inspirat de la Miha, caruia ii multumesc.
 
Ingrediente:

Pentru coji:
125 g faina
50 g unt
50 g ulei
250 ml apa
½ lingurita sare
½ lingura zahar
3 oua
Pentru crema:
3 galbenusuri
3 linguri zahar
1 plic zahar vanilat
2 linguri faina
500 ml lapte dulce
200 g unt
Pentru ornat:
150 ml frisca lichida
1 plic zahar vanilat


Apa am pus-o la fiert impreuna cu uleiul, untul, zaharul si sarea. Cand a inceput sa clocoteasca, am adaugat faina toata  odata. Am amestecat bine-bine cu o lingura de lemn, pana aluatul se desprindea de pe fundul vasului. Am lasat aluatul sa se racoreaca putin, apoi am adaugat ouale pe rand, amestecand bine dupa fiecare.
Cu ajutorul unui pos, am spritat aluatul intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Am dat tava la cuptorul preincalzit la foc mic pentru cca 20-25 minute.
Apoi am oprit focul si am lasat cojile in cuptor pentru inca vre-o 30 minute. Am lasat cojile sa se raceasca bine.
Intre timp am pregatit crema: am frecat galbenusurile cu zaharul si zaharul vanilat, pana s-a albit si a devenit ca o crema. Am pus faina in ploaie, si am amestecat bine. Treptat am incorporat laptele si am pus vasul pe foc mic, lasand sa fiarba pana s-a ingrosat ca o budinca. Am adaugat untul taiat cubulete si am amestecat pana s-a topit, rezultand cu crema legata. Am lasat crema sa se raceasca.
Smantana impreuna cu zaharul vanilat le-am batut cu mixerul, pana s-a intarit.
Cojile le-am taiat pe ling, iar pe partea de jos, cu posul am pus un strat de crema si unul de frisca.
Am acoperit cu cealalta jumatate, am pudrat cu zahar vanilat si le-am dat la rece.
Am papat cu mare pofta!!

24 comentarii:

Stefy spunea...

arata grozav de bine!!!

Mihaela Mihalache spunea...

ce pofta mi-ai facut :) Sunt perfecte

Danutza spunea...

Mmmmm, yummy ce-as manca vreo 2 eclere acum ... arata asa de bine, proaspete si cremoase :)

Pup :*

Biochimist la cratita spunea...

Ce bune sunt! Fur si eu unul. :)
Pup

DiaMar bucataria galbena spunea...

De cand tot spun ca fac,dar nu mai reusesc.Servesc de la tine unul!Sunt super bune!
Pup cu drag!

Laura Nechita spunea...

Simo, imi ploua in gura! bunaciuni de bunaciuni,chiar nu am mai facut de multa vreme ;)
te-am pupacit!

Rocsy Ciobanu spunea...

Sunt prajiturile mele preferate inca din copilarie asa ca nu refuz unul. Pup!

Cristina spunea...

Eu nu le-am facut inca baietilor mei, asa ca ii trimit la tine!

Andreea-Denisa spunea...

Mmmm ce imi plac , una dintre favoritele mele!

Valentina Mihaescu spunea...

Arata bine si sunt absolut delicioase.

Alice Kitchenette spunea...

cu asa ceva chiar nu te pot refuza delicios!!!

Haplea spunea...

Ador eclerele!!!

TeoBucatar spunea...

Eheee, de cand nu am mai facut! Si ne plac asa de mult!

sara & Miki spunea...

E ceva timp de cand nu am mai mancat eclere, asa ca mi-ai facut pofta pe bune. Te sarut!

Timea spunea...

Nu pot lipsi de la eclere :).

In bucatarie la Sidy spunea...

Nici nu pot sa-mi doresc ceva mai bun !
Ne rasfeti draga Simona....
Te tzuc cu mare drag !

catkitchen spunea...

Erau preferatele mele candva !! ;)

Simona spunea...

Ce faine sunt, si ce pofta mi-ai facut !:)

Simona spunea...

Ce faine sunt, si ce pofta mi-ai facut !:)

maria mihalache spunea...

Prezenta!
Tare mult imi mai plac!
Pup!

Maya spunea...

Ce dor mi-e si mie de eclairs! Trebuie sa fac! Arata taaare bine!

Biochimist la cratita spunea...

Arata senzational eclerele tale. :)

adnia spunea...

ahhh...iubirea mea, eclerele!

Unknown spunea...

Nu am mancat niciodata eclere cu vanilie, m-ai convins!!!