RSS

marți, 25 septembrie 2012

Paella by Delicioasa

O noua luna, o noua provocare secreta! De data asta Ama mi-a facut o mare surpriza, oferindu-mi un blog nou, caruia numele i se potriveste ca o manusa - Delicioasa, si unde am gasit niste retete facute cu multa dragoste de o mamica a 3 puisori. Pe langa minunatele retete delicioase si sanatoase, Beatrice, sau Deli, va va incanta cu jurnalul ei de calatorii (pe care sunt foarte invidioasa :)) unde veti gasi poze si detalii despre niste locurii foarte frumoase!
Din multele retete, am ales Paella, facand cateva modificari si abdatand-o la ingredientele pe care le aveam in casa. Sper ca Beatrice sa nu se supere prea tare :)


Ingrediente:
270 g fructe de mare
6 batoane surimi
½ piept pui
1 carnat de porc afumat si uscat (cca 15 cm)
200 g orez cu bob rotund
50 g kaiser bio (neinjectat)
2 rosii
1 ceapa potrivita rosie
4 catei usturoi
½ ardei gras verde
½ lingurita oregano
½ lingurita curry
sare de mare
ardei iute tocat
500 ml supa de pui
1 lingurita fond de peste
ulei de masline
patrunjel verde


Pieptul de pui le-am pus la fiert in apa cu sare. In zeama care a ramas am diluat o lingurita de fond de peste si l-am tinut la cald pana l-am folosit.
Rosiile le-am oparit, le-am decojit, apoi le-am tocat marunt.
Intr-un wok am pus putin ulei de masline, iar cand acesta s-a incins am calit kaiserul taiat bucati. Cand s-a rumenit, l-am scos si l-am lasat deoparte. Am dat focul pe mic, si in acelasi ulei am calit ceapa rosie tocata marunt. Cand aceasta s-a inmuiat, am pus usturoiul taiat felii si ardeiul bastonase. Le-am lasat cca 5 minute sa se caleasca impreuna, amestecand mereu. 
Am adugat orezul si oregano, si am lasat cateva minute pana ce orezul s-a calit putin. Am stins cu o parte din supa de pui-peste (cca 200 ml). Peste orez am adaugat carnatul taiat rondele, rosiile oparite si tocate si kaiserul prajit. 
Am acoperit vasul si am lasat sa fiarba cca 20 minute, la foc mic, amestecand mereu si completand din cand in cand cu supa fierbinte.
Intre timp am pregatit pieptul de pui fiert si bastoanele de surimi, pe care le-am tocat bucati de cca 1,5 cm, iar fructele de mare le-am spalat in mai multe ape.
Cand orezul era aproape gata, am pus pieptul de pui si fructele de mare si am condimentat cu curry si ardei iute pisat. 
Am potrivit de sare si am adaugat si patrunjelul verde.
A iesit absolut delicios!!!
Noi am servit cu masline marinate cu cimbru, dar cred ca ar merge si cu rosii uscate si conservate.

12 comentarii:

Licuta Marin spunea...

Mmm, delicioasa!O am in plan de mult:)Pup!

Maya spunea...

Arata excelent! Salutari si pupici!

Fancy Cake spunea...

Mi-ai adus aminte de o vacanta superba! Excelenta ideea!

Danutza spunea...

Delicioasa paella ta ... mmm! Pup!

Haplea spunea...

Ador paella!O seara minunata!

Unknown spunea...

Cred ca e 'Delicioasa' la propriu ;) Pupici

Cristina spunea...

Paella imi place foarte mult, as veni la tine pentru o portie...

Buburuza Bubu spunea...

Paella cu fructe de mare este preferata mea!!! Hugs

Inchiriere dance floor spunea...

Mi-a placut ingrediantul "kaiser bio (neinjectat)" :)), sa inteleg ca este din productia proprie? Arata minunat Paella ta!

FLORY spunea...

Grozav arata,cred c-am sa vin la masa! :)Pupici

Simona spunea...

@Licuta, si eu la fel.. si-am gasit o ocazie buna acum! Pup
@Maya, multumesc! Pupici dulci
@Fancy, o vacanta d-aia as vrea si eu.. cred! :)) Pup
@Danutza, multumesc!! Pup
@Haplea, acum si euuu!!
@Poliana, ca bine zici!!! Pupici
@Cristina, ajungi in vre-o juma de ora.. ca acum avem autostrada :)) Pup
@Buburuza, si noua ne place foarte tare! Pupici
@Inchirieri dance floor, nu-i din productie proprie, ci de la un prieten care are o carmangerie unde face asa ceva. Multumesc de aprecieri si de vizita!
@Flory, te astept cu drag! Pupici

AlinaS. spunea...

Delicioasa paella ai facut si sanatoasa. O zi minunata sa ai!