RSS

vineri, 23 mai 2014

Prajitura tavalita



Am lipsit cam mult in ultima perioada... dar promit ca, candva, ma voi revansa :) Anul asta este un an extrem de agitat, plin de noi inceputuri.. care-mi ocupa atat de mult timp.. 
Am momente in care-mi este tare dor sa va vizitez blogurile, dragii mei prieteni virtuali.. sa poftesc la retetele voastre, sa salvez retete.. Vai, cate zeci-sute de retete salvate am.. nici nu stiu cand le voi incerca pe toate.. :)
Va imbratisez cu drag, si va servesc cu o prajiturica buna si rapida, asa cum imi plac mie!

Ingrediente:
Blat:
5 oua
5 linguri zahar
5 linguri faina
1 lingurita bicarbonat de sodiu
1 lingura otet
1 esenta vanilie
Sirop:
200g margarina Rama maestro
250g zahar
3 linguri cu varf de cacao
100 ml lapte
esenta de rom
Ptr. ornat:
nuca macinata
nuca de cocos


Pentru blat am separat ouale, albusurile impreuna cu 4 linguri de zahar le-am batut spuma. Peste galbenusuri am adaugat bicarbonatul stins, apoi am amestecat. Am incorporat galbenusurile putin cate putin la amestecul de albusurile, amestecand cu o lingura de jos in sus. In acelasi mod am incorporat si faina, in ploaie, iar la final am pus esenta de vanilie. Am turnat aluatul intr-o tava (20x30) unsa si tapetata cu hartie de copt, si am dat tava in cuptorul preincalzit pentru cca 30 minute, sau pana trece testul scobitorii. Cand a fost gata, am lasat aluatul sa se raceasca, apoi l-am portionat in bucati egale.
Intre timp am pregatit siropul: intr-o craticioara, la foc mic, am topit margarina, apoi am adaugat zaharul, amestecand pana ce acesta s-a topit. Am adaugat apoi cacaua, esenta de rom si laptele, lasand siropul sa fiarba 2-3 minute. Am lasat siropul sa se raceasca complet.
Bucatile de blat le-am trecut prin siropul de ciocolata, apoi le-am tavalit prin nuca de cocos si nuca macinata.
Prajiturelele sunt si mai gustoase daca sunt consumate a doua zi.
Pofta buna!

5 comentarii:

Cristina spunea...

Iubesc aceasta prajitura!

Danutza spunea...

Yummy, o prajitura simpla si foarteee buna!

Pupici :*

Laura Nechita spunea...

Yuum, de cand visez si eu la niste tavalite din astea si nu stiu de ce nu ma hotarasc odata :)))
Muaaah! tic tac, tic tac :))))

Timea spunea...

Vreau si eu doua tavalite cu nuca :))

Buburuza Bubu spunea...

Simo am facut prajitura!!! A fost buunaa rau!!!!