RSS

luni, 25 februarie 2013

Rotolo di ricotta e spinaci

Asa cum am spus, incerc pe cat posibil sa nu lipsesc de la provocarea "Bucatarul curajos"! Proiect initiat de draga noastra Ama, si unde sunteti asteptati toti cei interesati. 
Luna aceasta am avut la dulce - Brownie cu menta, propusa de Johanna, iar la sarat, Angela de la Deliciou Flavours ne-a dat ca tema, o bunatate numita Rotolo di ricotta e spinaci.

Ingrediente:
Aluat:
200 g faina
2 oua
1 praf de sare
putina apa

Umplutura:
500 g ricotta
200 g spanac congelat
1 ceapa mica
1 ou
50 g parmezan
busuioc uscat
nucsoara macinata
sare
piper
fulgi de ardei uscat
ulei

Sos:
100 g unt
50 g parmezan
salvie uscata

Ceapa tocata marunt am calit-o in putin ulei, iar cand s-a inmuiat am adaugat spanacul congelat. Am lasat cateva minute sa se caleasca si spanacul, apoi am dat de-oparte sa se raceasca.
Am pregatit aluatul din faina, oua, sare si putina apa. Am format un aluat elastic, ca de taitei.
Ricotta am amestecat-o cu oul, parmezanul, sare, piper, busuioc, nucsoara, fulgii de ardei, iar la urma spanacul rece.
Am impartit aluatul in doua, am intins pe rand cele doua foi, pe care le-am umplut cu amestecul de branza, impartita si ea in doua, lasand in laterale cca 1-2 cm aluat, pentru a putea impaturii fara sa iasa crema.
Am rulat cat de strans am putut, apoi am pus ruladele in doua servete curate de bucatarie, le-am strans bine, le-am legat cu sfoara la capete, si le-am pus la fiert in apa, in momentul in care aceasta a inceput sa clocoteasca. Am lasat cca 30 minute sa fiarba. Eu am ales sa fac doua rulade pentru ca nu am avut un vas suficient de lat pentru a le fierbe.
Cand ruladele s-au fiert, le-am scos din prosop, le-am lasat cateva minute sa se odihneasca, apoi le-am taiat felii de cca 5 cm, pe care le-am pus intr-un vas termorezistent.
Am pregatit si sosul din unt, parmezan si salvie uscata, pe care l-am pus peste rulourile taiate.
Am dat vasul la cuptorul preincalzit, pentru cca 20 minute.
Le-am servit calde.. foarte bune au fost!!! Pana si bunica care nu-i obisnuita cu specialitati d-astea, a fost tare incantata! :))

8 comentarii:

Buburuza Bubu spunea...

Arata tare bine si stiu ca sunt delicioase!!!pup

Teobucatar spunea...

Eu,mancatorul de spanac nu pot decat sa spun ca e grozava:)

Teobucatar spunea...

Eu,mancatorul de spanac nu pot decat sa spun ca e grozava:)

Mihaela Mihalache spunea...

nu refuz asa bunatate :)

Cristina spunea...

vin si eu la masa!

The Wandering Oltean spunea...

De acord cu restul lumii... o bunătate!

adnia spunea...

super!

catkitchen spunea...

Un deliciu , clar !!!