RSS

vineri, 29 martie 2013

Mancare de urzici



Daca ne uitam in calendar... a venit primavara! Daca ne uitam pe geam.. n-am prea zice.. :)
Dar totusi este sfarsit de martie... cand pomii ar trebui sa inmugureasca.. florile sa-si deschida bobocii...  Primavara vine si cu urzicile.. leurda.. si alte verdeturi, pe care eu le ador!!
Pentru azi avem urzicute!! Cu ou ochi, binenteles!

Ingrediente:
un castron mare cu urzici
100 g unt
2 linguri faina
6 catei usturoi
2 linguri ulei



Urzicile le-am ales de eventualele crengute sau frunzulite, apoi le-am spalat in mai multe ape, pentru a elimina praful. Am pus urzicile la fiert in apa clocotita, apoi le-am scos, le-am pus la scurs, apoi le-am tocat marunt. Zeama in care au fiert nu se arunca.. ca avem nevoie de ea mai tarziu.
Intr-un tuci am pus la topit untul in ulei, si cand s-a infierbantat, am pus faina, amestecand energic. Am stins cu zeama fierbinte, adaugand cate putin pana se formeaza un sos legat. Am adaugat urzicile tocate, completand cu zeama, daca este cazul. Peste urzici am pus usturoiul pisat si am mai lasat pe foc cateva minute.
Am servit urzicile cu mamaliga calda si oua ochiuri.
Pofta buna va doresc!

11 comentarii:

Mihaela Mihalache spunea...

ce mancarica buna! vin la masa ;)

Haplea spunea...

Foarte buna mancare de urzici!

Biochimist la cratita spunea...

Ce bune sunt! La noi n-au aparut...Abia astept sa se topeasca zapada.

FLORY spunea...

Abia astept sa merg la cules.Mancarica ta arata grozav!Pupici

catkitchen spunea...

Eu deja am papat de cateva ori ciorbita de urzici cu afumatura .Un deliciu !!
Simonicule , zau ca ma supar daca nu participi la provocarea Dulce Romanie din aceasta luna :http://catkitchen.wordpress.com/2013/03/31/dulce-romanie-provocarea-lunii-aprilie/ .Te astept cu mare drag !!! ;)
O luna de vis sa ai !!

maria mihalache spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
maria mihalache spunea...

Sanatoasa mancarea ta!
Pupici!

Teobucatar spunea...

Mancarurile mele c urzici nu au apucat poza:( Imi place tare mult!

Simona spunea...

@Mihaela, te astept cu drag! Pup
@Haplea, cea mai buna! :)
@Alina, noi am papat prima tura inainte de zapada! Pup
@Flory, spor la cules si la papat! Pup
@Adina, mama face ciorbita de urzici, batuta cu ou... cu afumatura n-am mancat inca.. Cum sa lipsesc la provocarea ta?! :) Pupici
@Medi, cea mai sanatoasa! :) Pupici
@Teo, nici eu nu ma pot mandri cu poze de calitate buna.. dar am zis ca poate alta tura nu mai prind.. ca asa am patit si anul trecut :) Pupici

The Wandering Oltean spunea...

Dacă este ceva după care duc dorul... ar fi urzicile. Nu am mai mâncat de când nici nu-mi mai aduc aminte :(

Simona spunea...

@Oltean, dar acolo nu sunt? Eu in Danemarca am gasit.. sau mai bine spus, am fost la cules de urzici :)