RSS

luni, 7 septembrie 2015

Zacusca de dovlecel

Luna aceasta gazda Provocarii "Traditie si gastronomie romaneasca" este Liliana, care ne-a dat o tema absolut delicioasa si de sezon "Toamna si darurile ei". Iar pentru tema am adus aceasta delicioasa zacusca! Este primul an in care fac, asa ca, astept parerile voastre!


Ingrediente:
1,5 kg dovlecel curatat (5 bucati marisoare)
9 ardei capia
9 cepe marisoare
6 morcovi mari
6 rosii mari
ulei
sare
piper
3 foi dafin


Dovleceii i-am curatat de coaja si de seminte, i-am taiat cubulete si i-am pus la fiert in apa cu sare. Cand au fost gata, i-am lasat la scurs intr-o strecuratoare, apoi i-am pasat.
Ardeii i-am copt, i-am curatat de coaja, seminte si cotoare si i-am tocat marunt.
Rosiile le-am oparit, apoi le-am curatat de coaja si cotoare si le-am pasat in blander.
Ceapa am curatat-o si tocat-o, morcovul l-am curatat si l-am dat prin razatoare.
Intr-un vas (de tuci) am pus la calit in ulei ceapa, iar cand s-a inmuiat am adaugat morcovul. Am lasat sa se caleasca si acesta, apoi am adaugat dovlecelul pasat si ardeiul tocat si am lasat sa fiarba cca 15 minute, apoi am adaugat si rosiile. Am condimentat cu sare, piper si am adaugat si foile de dafin si am lasat sa fiarba cca o ora jumatate, amestecand destul de des pentru a nu se lipi. Cand uleiul a inceput sa se ridice la suprafata, inseamna ca zacusca este gata. In acest punct eu am bagat blanderul vertical si am pasat legumele aproape in totalitate, pastrand totusi cateva bucati intreti pentru aspect.
Zacusca fierbinte am pus-o in borcane caldute, spalate si sterilizate in prealabil, iar borcanele umplute le-am dat la cuptor pentru jumatate de ora. 
Cand a fost gata, am adaugat cate o lingura de ulei deasupra, am capsat cu capace curate si am lasat borcanele sa se raceasca treptat in patura. A doua zi, cand s-au recit, le-am depozitat in camara.

3 comentarii:

Buburuza Bubu spunea...

Multumesc de reteta Simo :*

DiaMar bucataria galbena spunea...

Este tare gustoasa si arata super.

PanaCris spunea...

Tare bună. Am pus rețeta la ”seif”. Îi vine rândul în curând ;) :-*