RSS

joi, 18 august 2011

Prajitura cu prune

De cateva luni urmaresc concursul "Dulce Romanie", dar nu m`am simtit in stare sa particip... Ma gandeam ca nu voi fi la nivelul cerut. Nu ma consider o bucatareasa, nu am timp sa fiu bucatareasa... dar cand gatesc, gatesc cu dragoste, iar iubitul meu simte asta in fiecare bucatica! :)
Am vazut participantii de luna trecuta si... mi`am dat seama ca o parte dintre ei sunt posesorii unor bloguri pe care le indragesc... Apoi am citit blogul lui Gaby, gazda de luna aceasta, si mi`a placut foarte tare..
M`am tot gandit ce retea cu prune sa fac... Toate colegele au venit cu diverse idei (stie toata lumea de concurs! :)))... Dar, pana la urma am zis sa fac ceva simplu, asa cum ne place noua... ceva rapid, dulce.. 
Deci voi participa cu aceasta prajitura la Provocarea lunii August "Dulce Romanie2011"
Multumim Gaby si mult noroc!

Ingrediente:
12 prune copate
100 ml rom
50 ml apa calda
6 oua
300 g zahar
300 g faina
4 linguri apa fierbinte
4 linguri ulei
1 plic praf de copt
esenta de vanilie
zahar pudra

Am spalat prunele, le`am taiat jumatate si le`am pus in apa calda cu rom. 
Dupa 15 min le`am pus la scurs intr`o sita. Am separat albusurile de galbenusuri. Albusurile le`am batut bine adaugand treptat zaharul, apoi apa fierbinte. Cand zaharul este aproape topit, am adaugat galbenusurile unul cate unul. Apoi am pus uleiul, mixand continuu. 
Faina am amestecat`o cu praful de copt, apoi am incorporat`o in compozitie. La final am pus si esenta de vanilie.
Compozitia am pus`o intr`o tava unsa si tapetata cu hartie de copt. Prunele le`am amestecat cu o lingura de faina, apoi le`am asezat la distante relativ egale. Am dat tava la cuptor ptr 1 ora, la foc mic.
La final am pudrat prajitura cu zahar pudra.
Am taiat prajitura in asa fel ca in mijlocul fiecarei bucati sa fie cate o pruna.
Gustul usor acrisor al prunei a mers de minune cu aluatul dulce si vanilat.
Aici o sectiune de bucata:
  Pofta buna! 

2 comentarii:

Cristina spunea...

Foarte buna prajitura ta! Pupici

Simona spunea...

Asa cum spui tu mereu, simplu si bun! Pupici